ال‌جی تا سال آینده از پردازنده های Odin خود در گوشی‌های پرچمدارش استفاده خواهد کرد

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
بارها شایعه شده که ال‌جی در حال انجام کارهای بر روی تولید پردازنده اختصاصی خود است تا بتواند از آن در محصولات خود استفاده نماید. به نظر می‌رسد که نام رمز این پردازنده‌ها Odin باشد. بنا به گزارش‌های اخیر خبرگزاری کره‌ای Digitimes، این امکان وجود دارد که پردازنده‌های Odin در گوشی‌های پرچمدار این کمپانی در سال 2014 مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات

ال‌جی نسخه‌های چهارهسته‌ای و هشت‌هسته‌ای پردازنده های Odin را براساس معماری Cortex A15 آرم و با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و Cortex A7 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز می‌سازد. همچنین ادعاهایی وجود دارد که ال‌جی برای پردازنده گرافیکی از Mali-T604/624 و Mali-T720/760 استفاده خواهد کرد.

جزئیات بیشتری درباره تراشه‌های پردازشی ال‌جی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این کمپانی کره‌ای قصد دارد تا با تولید پردازنده برای گوشی‌هایش، هزینه‌های خود را کاهش داده و به رقبایش نزدیک‌تر شود. در گزارش مذکور آمده است که احتمال استفاده ال‌جی از پردازنده‌های ساخت خودش در محصولات سال آتی استفاده نماید. انتظار می‌رود که تراشه‌های چهارهسته‌ای در تلویزیون‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند.

گمانه‌زنی‌های دیگر حاکی از آنند که این تولیدکننده بزرگ از پردازنده‌های هشت‌هسته‌ای Odin در گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۴ و نسل بعدی تبلت G Pad استفاده می‌کند. حال باید دید که آیا پردازنده‌های ال جی توان رقابت با تولیدکنندگان مطرح نیمه هادی مانند کوالکام یا اینتل را خواهند داشت یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات