نمایشگاه خودروی توکیو 2013: مزدا با خودروهای CNG، هیبریدی و دیزلی می‌آید

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
اگرچه مزدا بیش از هرچیز با موتورهای ونکل خود شناخته شده‌ است و انتظار می‌رفت که این شرکت به تحقیقات برای توسعه‌ی این نوع موتور ادامه دهد، اما هفته‌ی گذشته مدیرعامل مزدا، ماسامیچی کوگای، اعلام کرد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای تولید موتور ونکل دوار خود در آینده ندارد. در نمایشگاه توکیو مزدا نشان داد که برنامه‌های این شرکت برای سیستم پیشرانه‌ی آینده‌‌ی خود شامل خودروهای دیزلی، گاز طبیعی و هیبریدی خواهد بود.
تبلیغات

مدل مفهومی مزدا 3 اکتیواسکای-CNG یک خودروی دوگانه سوز است که هم بنزین و هم گاز طبیعی فشرده مصرف می‌کند. در این خودرو از موتور چهار سیلندر 2 لیتری شناخته شده‌ی مزدا که هم اکنون در مزدا 3 به کار گرفته می‌شود، استفاده شده است. نرخ تراکم این موتور 2 لیتری چهارسیلندر به 14:1 افزایش یافته و موتور الکتریکی 84 اسب بخارِ آن از طریق CVT (سیستم انتقال قدرت مداوماً متغیر) الکترونیکی چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد.

همانند تویوتا پریوس، این خودرو نیز از باتری‌های NiMH استفاده کرده و مانند پریوس 134 اسب بخار قدرت داشته و مطابق استاندارد ژاپنی JC08 مصرف سوخت آن 3.25 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. در آخر مزدا اعلام کرد که اسکای‌اکتیو-D با موتور پاک 2.2 لیتری دیزل به زودی در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات