«شیشه‌ی جلوی مجازی» با شفاف کردن خودروهای مقابل، سبقت از آنها را آسان‌تر می‌کند

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
خودروهای نامرئی بسیار جالب به نظر می‌رسند ولی بوجود آمدن آنها غیر ممکن به نظر می‌رسد مگر اینکه شما جیمز باند باشید؟ آیا خودروهای نامرئی غیرممکن هستند؟ این سیستم امنیتی جدید خودرو را به یک «شیشه جلوی مجازی» که باعث می‌شود راننده‌ها هنگام سبقت از خودروهای دیگر نقطه‌ی کور نداشته باشند، مجهز می‌کند.
تبلیغات

سیستم دید از میان (STS) از تصاویر ویدیویی با تاخیر کم و ارتباط کوتاه برد اختصاصی (DSRC) برای آشکار ساختن جاده‌ی پیش رو حتی وقتی دید راننده بسته است، استفاده می‌کند.

توسعه دهندگان STS می‌گویند این فناوری به حذف نقاط کور ایجاد شده توسط وسایل نقلیه بزرگ مانند اتوبوس و کامیون کمک می‌کند. هیچکس دوست ندارد پشت این خودروها گیر بیافتد و همچنین اندازه‌ی آنها کار را برای تشخیص زمان درست سبقت، سخت می‌کند.

این سیستم برای ضبط تصاویر از دوربین‌های قرار گرفته در جلوی خودرو استفاده می‌کند. این فیلم از طریق DSRC، همانند ارتباط بی‌سیم استفاده شده در سیستم‌های ارتباط خودرو با خودرو، به خودروی پشت سر انتقال داده می‌شود.

یک صفحه نمایش شفاف در جلوی راننده‌ی خودروی پشت سر نصب می‌شود که به او این امکان را می‌دهد تا از میان خودروی جلویی جاده را ببیند. به گفته‌ی توسعه دهندگان STS، این صفحه نمایش می‌تواند برای ایجاد دید واقعیت افزوده، به طور یکپارچه به جای شیشه‌ی جلو قرار گیرد.

«شیشه‌ی جلوی مجازی» با سیستم ارتباط خودرو با خودرو که توسط خودروسازانی نظیر BMW، مزدا و مرسدس بنز در حال توسعه می‌باشد، وجوه مشترک زیادی دارد.

ارتباط خودرو با خودرو نیز همانند این سیستم جدید برای ارسال و دریافت اطلاعات از DSRC استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات