موتورولا تلفن‌ ماژولار Ara را با یاری 3D Systems تولید خواهد کرد

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا تصور تعویض قطعات معیوب تلفن‌هوشمند، براحتی تعویض باتری، جذاب و لذت‌بخش است. همانطور که پیش تر در زومیت خواندید موتورولا در تلاش است تا تلفنی را تولید کند که قطعات مختلف آن به راحتی و توسط خود کاربر قابل تعویض یا ارتقاء باشند. گویا گوگل عزم خود را جزم کرده تا با تولید چنین تلفن‌هایی تحولی دیگر در صنعت تلفن‌همراه ایجاد کند.
تبلیغات

زمانی که اخبار در مورد ساخت تلفن‌های هوشمند ماژولار توسط موتورولا منتشر شد، بسیاری از رقبا به عزم راسخ گوگل برای ساخت تلفن‌هایی با قابلیت ماژولار پی بردند. اما لازمه‌ی ساخت تلفن‌هایی با فناوری بالا که می‌توان قطعات آن را یک‌یه‌یک بروزرسانی کرد، بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های موجود در زمینه‌ی تولید محصولات است که موتورولا راهکار پیشرو را در استفاده از چاپ سه‌بعدی در نظر گرفته است. موتورولا و 3D Systems دیروز توافق‌نامه‌ای را به‌امضا رساندند که بر اساس آن زیرساخت‌های مورد نیاز، برای تولید این تلفن‌همراه که موتورولا از آن با عنوان "کارخانه‌ی آینده" یاد می‌کند، توسط 3D Systems توسعه داده خواهد شد. تمامی پروسه‌ی ساخت تلفن‌همراه پروژه‌ی Ara در این تاسیسات انجام خواهد پذیرفت.

در بخشی از قرارداد به امضا رسیده، به این موضوع اشاره شده است که 3D Systems به درخواست موتورولا، تحقیقات جدیدی را برای ساخت و توسعه‌ی قابلیت‌های جدید پرینت سه‌بعدی با استفاده از مواد ترکیبی آغاز خواهد کرد. این مواد شامل عناصر کاربردی است که می‌توان از آن در ساخت تلفن‌های هوشمند و ماژول‌های تشکیل دهنده‌ی آن که شامل شاسی، باتری و سایر قسمت‌ها می‌شود، استفاده کرد. همه‌ی این گمانه‌ها زمانی به واقعیت خواهند پیوست که 3D Systems قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای آن را عملی کند، در غیر اینصورت باید بقای توافق‌نامه را به لقای آن بخشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات