ناسا با کمک Planetary Resources به جستجوی سیارات قابل سکونت می‌گردد

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
هدف کمپانی Planetary Resources (منابع سیاره‌ای) کاوش سیاراتی است که بتوان منابع ارزشمندی همچون گاز و دیگر مواد قابل استفاده بشر را از آن‌ها استخراج کرد. اما شرط نخست برای استخراج مواد آلی و معدنی از چنین سیاراتی، یافتن آن‌ها است! حال، ناسا به کمک این کمپانی شتافته تا با کمک هم بتوانند سیاراتی که از نظر زیست محیطی شبیه به سیاره زمین هستند را شناسایی نمایند.
تبلیغات

تمامی اطلاعاتی که توسط این کارگروه گردآوری می‌شوند به صورت رایگان و البته تمام و کمال در اینترنت منتشر خواهند شد تا دانشمندان و علاقه‌مندان در سراسر جهان بتوانند از آن‌ها استفاده نمایند.

تمرکز اصلی این کارگروه بر روی تحلیل داده‌هایی است که به عنوان خروجی کار به دست خواهند آمد و دانشمندان کمپانی منابع سیاره‌ای نیز اولین کسانی خواهند بود که بر روی این داده‌ها کار خواهند نمود.

آنچه که واضح و مسلم می‌باشد این است که هدف اصلی کمپانی،  یافتن سیارات و سنگ‌هایی است که بتوان آن‌ها را مورد کاوش قرار داده و مواد مورد نیاز بشر را از آن‌ها استخراج نمود.

البته پس از بررسی کامل این اطلاعات توسط دانشمندان منابع سیاره‌ای، اطلاعات به طور کامل در دسترس  دیگر دانشمندان در سرتاسر جهان قرار خواهد گرفت تا روش‌ها و الگوریتم‌های یافتن سیارات بررسی شده و در صورت لزوم بهبود یابند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و همچنین ثبت نام در این برنامه به این‌جا مراجعه نمایید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا طمع بشر برای استفاده از منابع طبیعی حد و مرزی دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات