تراشه جدید LG، کره‌ای‌ها را به جمع تولیدکنندگان پردازشگرهای هشت‌هسته‌ای وارد می‌سازد

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
مطالعه 1 دقیقه
بازی کردن با هسته‌های پردازشی و بالاتر بردن تعداد هسته‌ها، به نظر می‌رسد به ال‌جی نیز سرایت کرده است و شایعاتی که از تولید SoC جدید این شرکت در دو مدل با پردازشگر چهار و هشت هسته‌ای به راه افتاده بود، به حقیقت پیوست.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌های تازه از کره، SoC جدید ال‌جی با نام Odin در دو مدل تولید خواهد شد. مدل اول که احتمالا قرار است در خط تولید تلویزیون‌های هوشمند به خدمت گرفته شود، از پردازشگر چهارهسته‌ای بهره می‌برد که یک پردازشگر گرافیکی از شرکت ARM یعنی Mali-T604 آن را در پردازش فرامین کاربران یاری می‌کند. 

همچنین ال‌جی قرار است در صف تراشه‌هایی که از یک پردازشگر هشت‌هسته‌ای بهره می‌برند،‌ قرار بگیرد. این تراشه که بخش گرافیکی خود را به  آخرین دستاورد ARM در پردازشگرهای گرافیکی، یعنی Mali-T760 مجهز نموده است، به احتمال بسیار زیاد قرار است در دل تلفن‌های هوشمند ال جی قرار بگیرد. تولید این تراشه‌ها را نیز کارخانه تراشه‌سازی تایوانی TSMC عهده‌دار خواهد بود. 

بدین ترتیب ال‌جی نیز به جمع تولیدکنندگان تراشه‌های هشت‌هسته‌ای پیوست تا بازی جدیدی را که چندی است برای جلب کاربران تازه شروع شده است، همراهی کند و حاشیه امنی از تولیدات سال آینده خود در بازار موبایل ایجاد نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات