نوکیا، سونی و ال‌جی توجه خود را معطوف به بازار تبلت‌ها خواهند نمود

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
بازار داغ تبلت‌ها به نظر می‌رسد که چشم تولیدکنندگان بزرگی همچون نوکیا، ال‌جی و سونی را نیز گرفته باشد. بر اساس مقاله‌ای که از digitimes در رابطه با این سه غول مطرح دنیای موبایل منتشر شده است،‌ آن‌ها قصد دارند تا سال آینده را با استراتژی تولید تبلت‌های بیشتر در عوض تولید تلفن‌هوشمند بیشتر، آغاز کنند.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌ها، نوکیا پس از رونمایی از اولین محصول خود در دنیای تبلت‌های ویندوزی، یعنی تبلت 10.1 اینچی لومیا 2520، قصد دارد شانس خود  را با لومیا 2020  در بازار رقابت 8 اینچی‌ها از ابتدای سال 2014 امتحان کند. هر دو تبلت لومیایی نوکیا در رده بالا و رده متوسط تولید و عرضه خواهند شد.

ال‌جی نیز اعلام نموده که قصد دارد تا فروش تبلت 8.3 اینچی خود با نام LG G Pad 8.3 را از روز 25 نوامبر در تایوان آغاز کند. قیمت این تبلت‌ها از 335 دلار شروع می‌شوند.سونی نیز که پیش از این با تبلت Xperia Z‌ ورود موفقی به این بازار داشته است،‌ قصد دارد تا با تولید و عرضه تبلت‌های رده بالا بیشتر جای پای خود را در این بخش محکم‌تر کند. در آسیای شرقی نیز، شرکت‌های چینی همچون هووآوی و ZTE نیز با گسترش‌ همکاری‌ها با اپراتور تلکام، به دنبال گسترش بازار خود در بخش تبلت‌های میان رده هستند. همه این‌‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که سامسونگ و اپل با فاصله بسیار زیادی بالاتر از دیگر تولید کنندگان بازار تبلت‌ها را در سیطره خود دارند. در این میان سامسونگ رنج وسیع‌تری از تبلت‌های میان قیمت را در اختیار خود دارد.

با وجود این اقدامات، شرکت‌های بزرگ دیگر همچون HTC‌ و بلک‌بری علاقه‌ای برای کاهش تمرکز بر بازار تلفن‌های هوشمند و افزایش محصولات خود در بازار تبلت‌ها ندارند.  این در حالی است که رقابتی که در بازار تبلت‌های ارزان قیمت با حضور محصولات کمتر از 200 دلار توسط شرکت‌هایی همچون لنوو و ACER به وجود آمده است، قوی‌تر و فشرده‌تر از رقابت در بازار تلفن‌های هوشمند می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات