تراشه جدید هشت هسته‌ای مدیاتک به نام MT6592 موفق به کسب امتیاز 32,000 در آزمایش انتوتو شد

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه هشت هسته‌ای جدید مدیاتک که اخیرا معرفی شد مجهز به هشت هسته پردازشی است که تحسین بسیاری از منتقدین را برای این کمپانی به ارمغان آورده است. اما باید دید که آیا این محصول جدید مدیاتک، صرفا به عنوان یک حقه بازاریابی ساخته شده و یا اینکه واقعا یک پیشرفت بزرگ را در کارنامه حرفه‌ای این کمپانی ثبت خواهد نمود.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که چیپ‌های جدید مدیاتک فوق‌العاده می‌نمایند. چیپ‌های MT6588 و MT6592، هر دو از نظر مشخصات فنی خوب به نظر می‌رسند. این بدان معنی است که عملکرد این دو تراشه اکنون به جایی رسیده که می‌توان از آن‌ها به عنوان رقبای جدید و البته جدی محصولات کوالکام نام برد.

این موضوع از نتیجه آزمایش بنچمارک معروف انتوتو مشخص است. مدل قوی‌تر با فرکانس 2 گیگاهرتز موفق به کسب امتیاز 32,600 و مدل بعدی با فرکانس 1.7 گیگاهرتز موفق به کسب امتیاز 30,000 در این آزمایش شده‌اند. بدیهی است که نتایج حاصله از این آزمایشات نمی‌توانند عملکرد کلی و جامع تراشه‌ را مشخص کنند، اما می‌توانند دورنمای نسبتا دقیقی از کارکرد آن را نمایش دهند.

مدیاتک مشخص نکرده که این آزمایشات بر روی دستگاه‌های مجهز به صفحه نمایش با رزولوشن 720p یا 1080p انجام شده‌اند که به خودی خود امری مهم در نتیجه گیری نهایی محسوب می‌شود.

مضاف بر این‌ها، آزمایش انتوتو به طور کلی برای پلتفرم‌هایی که توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های چند هسته‌ای را دارند طراحی شده و این احتمال می‌رود که نرم‌افزاری که این تراشه‌های جدید با استفاده از آن مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، به طور کامل بهینه نشده باشد. اهمیت این موضوع را می‌توان از این قسمت فهمید که تراشه MT6592 مجهز به پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Mali-450 با فرکانس 700 مگاهرتز می‌باشد.

با این اوصاف، تراشه‌های جدید مدیاتک را می‌توان به عنوان رقیبی قدرتمند و سرسخت در بازار گجت‌های هوشمند دانست.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات