Kingstone از فلش‌درایوهای خود با قابلیت رمزنگاری پرده برداشت

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
هرچند مهندسین شبکه روش‌های بسیار راهگشا و قدرتمندی را برای مقابله با هکر‌ها به کار می‌بندند، اما گهگاه اخباری از نفوذ به شبکه‌های محافظت شده و نظامی به گوش می‌رسد که علت نفوذ به آن‌ها حمله‌های پیچیده تحت شبکه نیست، بلکه یک فلش‌درایو ساده است. اما Kingstone این مشکل را حل کرده است.
تبلیغات

فلش‌درایو‌های USB یکی از بزرگترین تهدیدات برای شبکه‌های سازمانی هستند که از طریق پرسنل مورد حمله قرار می‌گیرند. گاها کارمندان یک اداره با وارد کردن فلش‌درایو خود به رایانه‌ی محل کار، به‌طور ناخواسته تروجانی را وارد شبکه‌ی اداره‌ی خود کرده و این امکان را فراهم می‌کنند تا تروجان و بدافزار اطلاعات حساسی از شبکه‌ی مور نظر جمع‌آوری کرده و هنگام اتصال فلش‌درایو به رایانه‌ی شخصی فرد مورد‌نظر، این اطلاعات برای منبع ارسال می‌شود. گاها برخی فلش‌درایوها نیز حامل اطلاعات حساسی از جزئیات کاری یک کمپانی هستند، با گم شدن این فلش‌درایو، امکان سرقت اطلاعات و جاسوسی از کمپانی مورد نظر وجود دارد.

Kingstone راه‌حلی را برای این مشکل یافته است: یک فلش‌درایو که اطلاعات ذخیره شده را بصورت خودکار رمزنگاری می‌کند. محصول جدید Kingstone با نام DataTraveler Vault Privacy 3.0 امکاناتی از قبیل رمزنگاری سخت‌افزاری، آنتی‌ویروس داخلی و همچنین امکان تغییر تنظیماتی چون read only mode را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توان از طریق فعال کردن آن، احتمال آلوده شدن فلش‌درایو را در اثر اتصال به سیستم‌های آلوده کاهش داد.

شاید استفاده از فلش‌درایوها با قابلیت رمزنگاری یکی از بهترین راهکارها در جهت سالم‌سازی رایانه‌ها باشد، اما همیشه هکرها و نفوذگران زیرکی وجود دارند تا راهی را برای ورود به فلش‌ کارمندان یک موسسه یافته و با آلوده کردن آن، اطلاعات مورد نظر را کسب می‌کنند. در کنار ممنوعیت استفاده از فلش‌درایوها در محیط‌های حساس، استفاده از فلش‌درایو‌ها با قابلیت رمزنگاری، یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از اطلاعات است.

فلش‌درایو جدید Kingstone در ظرفیت‌های 4، 8، 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه شده است و قیمت آن نیز از 40 تا 355 دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات