چگونه نمایش درصد باطری را در اندروید کیت کت فعال کنیم؟

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دلتان بخواهد بجای استفاده از اپلیکیشن‌های گوناگون برای نمایش دادن درصد باتری در صفحه نمایش یا نوار وضعیت تلفن‌اندرویدی‌تان، سیستم عامل این موضوع را به صورت پیش فرض اجرا کند. به نظر می‌رسد در اندروید کیت‌کت، گوگل دست به کار شده تا درخواست شما را برآورده کند. با ما همراه باشید تا نحوه فعال سازی این ویژگی در این نسخه را به شما آموزش دهیم.
تبلیغات

هیچ نوع مشکلی در پیدا کردن اپلیکیشن‌هایی که برای نمایش باتری در Play Store وجود دارد، احساس نمی‌شود. هر وقت صحبت از مشاهده درصد باتری می‌شود، هرکدام از این اپلیکیشن‌ها راه حل‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهند. برخی یک آیکون در نوار وضعیت اضافه می‌کنند، برخی یک ویجت اضافه می‌کنند و حتی برخی از اطلاع رسانی دائمی برای این کار استفاده می‌کنند. در حالی که همه این راه حل‌ها کارساز است، اما هیچ یک ایده آل نیست.

در واقع آندروید باید این موضوع را بدون نیاز به اپلیکیشنی جداگانه انجام دهد. در همین راستا،‌ ظاهرا گوگل درصدد اضافه کردن این ویژگی به اندروید کیت کت می‌باشد، ولی با توجه به غیر فعال بودن آن،‌ به نظر می‌رسد که هنوز این اقدام به مرحله نهایی نرسیده است. با توجه به پست android police، نمایش باتری با استفاده از ADB و یا نصب یک اپلیکیشن امکان پذیر خواهد بود. هر دو روش نیز نیازی به روت کردن دستگاه ندارد.

دستور ADB برای فعالسازی درصد باتری:

adb shell content insert --uri content://settings/system --bindname:s:status_bar_show_battery_percent --bind value:i:1Followed by:adb reboot

برای آن‌دسته از اندرویدی‌هایی که با دستور ADB آشنا نیستند یا استفاده از این قابلیت برای آن‌ها دشوار است، لینک دانلود یک اپلیکیشن از XDA  را آماده کرده‌ایم که قابلیت فعال سازی یا غیر فعال کردن این ویژگی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دریافت این اپلیکیشن به این صفحه مراجعه نمایید.

البته این را هم بگوییم که با فعالسازی درصد باتری در گجت کیت کتی خود، ممکن است هنوز قادر به پیدا کردن و مشاهده آن نباشید. علت آن نیز جایی است که گوگل برای آن در نظر گرفته است. نمایش درصد باطری در همان محدوده باتری صورت می‌گیرد و دقیقا از همان رنگ‌ سفیدی استفاده شده که در نمایش میزان باتری استفاده می‌شود. درصورتی که باتری شما بالای 50 درصد شارژ داشته باشد، شما قادر به دیدن هیچ‌گونه عدد و درصدی نیستید ولی با کاهش شارژ باتریتان، عددها نمایان خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات