سونی از فروش هر دستگاه پلی‌استیشن 4، چه‌میزان سود می‌کند؟

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی کنسول بازی پلی‌استیشن 4 گمانه‌زنی‌ها در مورد سود یا زیان این شرکت از فروش هر دستگاه کنسول بازی مطرح شد. به‌نظر می‌رسد سونی نهایت تلاش خود را به‌کار برده تا تجربه‌ی نسخه‌ی پیشین پلی‌استیشن تکرار نشود. حال شاید جالب باشد که بدانید سونی از بابت فروش هر دستگاه PS4 چقدر سود می‌کند؟
تبلیغات

همانطور که احتمالا می‌دانید سونی در ماه های اول عرضه پلی استیشن 3 با فروش هر نسخه از آن کنسول متحمل ضرر می‌شد. چرا که سخت افزار قدرتمند آن کنسول بازی هزینه بالایی را به همراه داشت و سونی نیز چشم به سود حاصل از فروش بازی و لوازم جانبی آن کنسول بسته بود، البته با کاهش هزینه‌های تولید پلی‌ استیشن 3 طی سال‌های اخیر، کمپانی ژاپنی رفته‌رفته قادر به کسب سود از کنسول بازی خود شد. اما داستان پلی ‌استیشن 4 بسیار متفاوت از نسل پیشین کنسول بازی سونی است. براساس بررسی‌های انجام شده توسط شرکت مشاوره‌ی IHS، سونی برای هر نسخه‌ی به‌فروش رفته پلی‌استیشن سود می‌کند. هزینه‌ی تمام شده برای هر دستگاه از پلی‌استیشن 4، 381 دلار است که سود 18 دلاری را به‌ازای فروش هر دستگاه برای سونی رقم می‌زند. شاید این رقم بسیار ناچیز به‌نظر برسد، اما می‌توان آن را در قیاس با نسل پیشین پلی‌استیشن، یک موفقیت برای سونی عنوان کرد.

همچنین این گزارش شامل اطلاعاتی جالبی در مورد هزینه ساخت قطعات پلی‌استیشن 4 است، بطوریکه براساس آن قیمت پردازنده و حافظه‌ی این کنسول، نیمی از هزینه‌ی ساخت کل دستگاه را شامل می‌شود. بدون شک سود حاصل از فروش هر دستگاه از پلی‌استیشن 4 در مقایسه با هزینه‌های تبلیغات، تولید و انتقال کنسول‌ها رقم بسیار ناچیزی است، اما حداقل این کنسول حتی در روزهای اول عرضه نیز سود ناچیزی را برای سونی به همراه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات