کاربران ویندوز 8.1 پس از عرضه‌ی رسمی آن، دو برابر شد

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از آمار ترافیک وب کاربران برای محاسبه‌ی سهم سیستم‌های عامل، داده‌ی قابل استنادی نیست، اما برای تخمین کاربران یک سیستم‌عامل جدید تا حدودی مناسب است. پس از عرضه‌ی رسمی ویندوز 8.1، آمارها نشان از رشد استفاده از این سیستم‌عامل دارد که در ادامه عوامل این افزایش و همچنین میزان آن را بررسی خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس داده‌های به‌دست آمده کاربران ویندوز 8.1 پس از ارائه‌‌ی رسمی آن، حدود دو برابر مقدار پیشین از اپلیکیشن‌های تحت وب، استفاده کرده‌اند؛ بطوریکه سهم این سیستم‌عامل به 1.7 درصد رسیده است. به‌احتمال فراوان بسیاری از کاربران در انتظار عرضه‌ی این نسخه بوده‌اند. مطمئنا نسخه‌ی جدید ویندوز، این آمار را از کاربران نسخه‌ی پیشین خود به‌دست آورده است که یا پی‌سی خود را جایگزین کرده‌اند یا نسخه ی رایگان آن را که برای کاربران ویندوز ۸ عرضه شده بود، دانلود نموده‌اند. ویندوز 8 نیز برای اولین بار پس از عرضه با از دست دادن نیم‌درصد از بازار، سهم 7.5 درصدی را به خود اختصاص داده است.در مجموع دو نسخه‌ی موجود از ویندوز 8 با افزایش سهم 0.4 درصدی از بازار مواجه بوده‌اند. اما برطبق سنت همیشگی ویندوز با در دست‌داشتن 90.7 از سهم بازار سیستم‌‌های عامل‌های دسکتاپ، در صدر قرار دارد.

اما در نقطه ی مقابل، ردموندی‌ها تنها شرکتی نبوده‌اند که پلتفرم جدید را در قالب سیستم‌عامل به بازار عرضه کرده‌اند، چراکه اپل نیز با ارائه‌ی OS X Mavericks رشدی 0.8 را به خود دیده است که برای پشت سر گذاشتن نسخه های پیشین سیستم‌عامل اپل، یعنی Tiger و leopard کافی است. کل پلتفرم سیستم‌عامل مک نیز 7.7 از بازار را به خود اختصاص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات