مدیر عامل سامسونگ فاش کرد: گلکسی S5 به صفحه‌ی نمایش 5 اینچ AMOLED با رزولوشن 2560 در 1440 تجهیز می‌شود

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
شایعات منتشر شده حول تولید صفحات نمایش، ندای جنگ رزولوشنی تازه‌ای را در سال آینده‌ی میلادی می‌دهند. بنابر آخرین اخبار، سامسونگ سودای استفاده از صفحات نمایش Super AMOLED با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل را برای پرچمدار بعدی خود در سر می‌پروراند. باید منتظر بود و واکنش رقبا را در قبال این حرکت سامسونگ دید.
تبلیغات

بنابر شایعاتی که اخیرا در جلسه‌ی تحلیل و بررسی عملکرد سامسونگ به‌گوش رسید، این کمپانی درصدد ارائه‌ی صفحه ی نمایشی با تراکم پیکسلی 560ppi است، که می‌توان پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی S5 بهترین گزینه برای تعبیه این صفحه‌ی نمایش باشد.

در جلسه‌ی برگزار شده هیچ خبرنگاری اجازه‌ی حضور نداشته و این شایعات از طریق تحلیل‌گران و کارشناسانی به بیرون درز کرده که در این جلسه حضور یافته‌اند. به‌هرحال، تصاویری از مطالبی که مدیرعامل سامسونگ در این جلسه ارائه داده، فاش شده که شایعه‌ی فوق را تایید می‌کند. بنابر اطلاعات موجود در اسلاید یازدهم پرزنتیشن سامسونگ، در سال آتی میلادی این شرکت کره‌ای صفحه‌ی نمایش Super AMOLED را با تراکم پیکسلی 560ppi به بازار عرضه خواهد کرد.

یکی دیگر از اهداف سامسونگ، عرضه‌ی این صفحه‌ی نمایش در قالب یک تلفن‌هوشمند خمیده همچون گلکسی راند است، اما به احتمال فراوان تولید انبوه صفحه‌ی نمایشی با مشخصات موردنظر کمی زمان‌بر خواهد بود. مطمئنا تعبیه صفحه‌ی نمایش Super AMOLED روی گلکسی S5 بسیار جالب خواهد بود. استفاده از این صفحه‌ی نمایش به‌معنای دستیابی به رزولوشن تصویر 2600 در 1440 پیکسل در یک پنل 5.3 اینچی است. صفحات نمایشی با رزولوشن 2560 در 1440 همان صفحات‌نمایش WQHD است که 3.7 میلیون پیکسل را روی صفحه‌ی نمایش کوچک شما به ارمغان می‌آورد.

باید به این نکته نیز توجه کرد استفاده از این پنل‌ها مشکلاتی را به‌همراه خواهد داشت، چنانکه استفاده از پنل‌های Full HD نیز در زمان خود مشکلاتی را به‌همراه داشت که البته حل شد. همه‌ی این اخبار تنها گمانه زنی‌هایی هستند که به احتمال زیاد در اثر شنیدن شایعاتی از رقبا برای ارائه‌ی صفحات نمایش با رزولوشن 2600 در 1440 انجام پذیرفته است.

ضمنا، سامسونگ در کنار این صفحه‌ی نمایش، پروژه‌هایی را برای توسعه‌ی صفحات نمایش تاشو، خم‌شو و کششی در سر دارد تا روی انواع ابزار‌های خود از جمله گجت‌های پوشیدنی، خودروها و در دنیای مد مورد استفاده قرار دهد. می‌توانید مستندات ارائه شده در این کنفرانس را از اینجا دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات