فناوری حذف نویز اکتیو در کادیلاک ELR 2014

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
کم صدا بودن موتورهای الکتریکی برای مسافران امری خوشایند و برای مهندسان ناخوشایند می‌باشد. به غیر از صدای عادیِ موتورهای احتراق داخلی، تمام سر و صداهای موجود اعم از باد و تایرها نیز به داخل خودرو می‌رسند. در اینجا به کارگیری یک سیستم حذف نویز می‌تواند در کاهش صدای خودرو بسیار مفید باشد. کادیلاک یکی از پیشگامان استفاده از فناوری حذف نویز در خودروها می‌باشد.
تبلیغات

وقتی موتور بنزینی کادیلاک ELR برای افزایش محدوده‌ی حرکت کار می کند، ذاتاً ارتعاشاتی با فرکانس پایین ایجاد می‌کند. کادیلاک برای اینکه مشتریان در معرض این صداها قرار نگیرند، از فناوری رفع نویز اکتیو استفاده می‌کند. این فناوری از داده‌های لحظه‌ای موتور و میکروفن‌هایی که در سرتاسر کابین خودرو قرار داده شده‌اند، برای یافتن صداهای ناخوشایند استفاده می‌کند. سپس سیستم صوتی خودرو مخالف آن صداها را برای از بین بردن آنها پخش می‌کند. این فناوری در برخی مدل‌های لپ‌تاپ‌های لنوو نیز برای کاهش صدای فن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کادیلاک می گوید این دستاورد نه تنها نویز موتور ELR را ازبین می‌برد، بلکه به دلیل عدم نیاز به استفاده‌ از حجم زیادی مواد عایق صوتی در کابین، باعث کاهش وزن خودرو نیز می‌شود. در زیر می‌توانید ویدئوی مربوط به استفاده از این فناوری در کادیلاک ELR را مشاهده نمایید.

آکورا نیز از سیستم رفع نویز اکتیو مشابهی در چندین محصول خود از جمله سدان RLX و ILX استفاده می‌کند.

در ELR علاوه بر این فناوری نوظهور از درهای سه لایه، شیشه‌های زخیم‌تر و مواد فیزیکی عایق صوتی متنوعی استفاده شده‌ است. سیستم پیشرانه‌ی این خودرو همان نسخه‌ی به کار رفته در شورلت ولت، شامل موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری، موتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی 16.5 کیلووات می‌باشد، اما قدرت ELR کادیلاک 207 اسب بخار بوده و از ولتِ 149 اسب بخاری قدرتمندتر است.

ELR در ژانویه 2014 و با قیمت اولیه 75,995 دلار برای فروش عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات