نسخه 10.2.1 بلک‌بری مجهز به موتور بهتر برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید است

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ریم، توسعه دهنده سیستم عامل بلک‌بری امروز اعلام کرد که نسخه 10.2.1 از این سیستم عامل مجهز به موتور ارتقاء یافته برای اجرای اپلیکیشن‌های سیستم عامل اندروید است. این به این معنی است که این سیستم عامل اکنون توانایی پشتیبانی از طیف وسیع‌تری از اپلیکشن‌های اندرویدی را دارد.
تبلیغات

ریم اعلام کرده که کیت مخصوص توسعه دهندگان نرم‌افزار (SDK) سیستم عامل بلک‌بری به زودی در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. البته همین الان نیز نسخه بتا از ابزارهای توسعه این سیستم عامل نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

در ادامه می‌توانید لیستی از تغییرات و امکانات جدیدی که به جدیدترین نسخه از سیستم عامل بلک‌بری اضافه شده‌اند را مشاهده کنید:

  • اپلیکیشن‌های اندرویدی که از کتابخانه‌های برنامه نویسی اشتراکی استفاده کرده و به صورت Native-Code، یعنی با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی C و ++C نوشته شده‌اند، اکنون به طور کامل در سیستم عامل بلک‌بری 10 پشتیبانی می‌شوند.
  • پشتیبانی تنها برای Header های سیستمی و API هایی است که رسما توسط گوگل اعلام شده‌اند. سایر Header ها و API ها احتمالا نمی‌توانند به راحتی بر روی این سیستم عامل اجرا شوند.
  • اپلیکیشن‌های اندرویدی که از API مخصوص بلوتوث اندروید استفاده می‌کنند به طور کامل پشتیبانی می‌شوند. همچنین پشتیبانی از نسخه کم مصرف بلوتوث که در اندروید وجود دارد در نسخه‌های بعدی اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است که نسخه کم مصرف بلوتوث هم‌اکنون در سیستم عامل بلک‌بری وجود دارد.
  • اپلیکیشن‌هایی که از MapView که تحت سرویس Google Maps نسخه 1 استفاده می‌کنند اکنون می‌توانند به راحتی با استفاده OpenStreetMaps اجرا شوند. پشتیبانی از Google Maps نسخه 2 در بروزرسانی‌های آتی اضافه خواهد شد.
  • اپلیکیشن‌های اندرویدی که متون ورودی را بررسی کرده و اشکالات نگارشی آن را می‌یابند، اکنون در نسخه 10 از سیستم عامل بلک‌بری پشتیبانی می‌شوند.
  • اپلیکیشن‌های اندرویدی که از بستر نرم‌افزاری Share Framework اندروید استفاده می‌کنند اکنون به منوی به اشتراک گذاری بلک‌بری اضافه خواهند شد.

نظر شما خواننده گرامی در این زمینه چیست؟ آیا بلک بری می‌خواهد همچنان با اضافه کردن امکانات سیستم عامل اندروید به خود، به حیات خویش ادامه دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات