DELL لپ‌تاپ‌ XPS 13 را با سیستم عامل اوبونتو روانه بازار نمود

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
کمتر پیش می‌آید که این روزها خبر از عرضه لپ‌تاپ‌هایی با استفاده از لینوکس به عنوان سیستم عامل پیش فرض بشنویم. اما DEll با عرضه محدود نسخه توسعه‌دهندگان لپ‌تاپ‌ XPS 13، می‌خواهد بدون مایکروسافت و با سیستم عاملی رایگان و قدرتمند، شانس خود را در بازار کامپیوترهای قابل حمل بیازماید.
تبلیغات

 عضو جدید خانواده XPS شرکت DELL که از قضا بخاطر اقبال بلندش در بازار لپ‌تاپ ایران، همگی به خوبی محصولاتش را می‌شناسیم، از صفحه نمایشی 13.3 اینچی از نوع LED-Backlit با رزولوشن 1920 در 1080 بهره می‌برد. این لپ تاپ که همچنین با نام رمز Sputnik 3 نیز معرفی شده است، در مغز پردازشی خود پردازنده‌ای از خانواده Core i7 یا Core i5 از چهارمین نسل پردازشگرهای اینتل، یعنی هاسول با نام‌های i5-4200U  یا i7-4500U را به خدمت گرفته است.

xps 13 developer edition 2

در کنار این مغز پردازشی، حافظه RAM با گنجایش 8 گیگابایت وجود دارد که گرافیکی از سری HD4000 اینتل و حافظه SSD از نوع mSATA و ظرفیت 128 تا 256 گیگابایت آن را همراهی می‌کند. بلوتوث، وبکم HD، وای‌فای، باتری 55WHr و همچنین کیبورد همراه با نورپشت زمینه نیز از دیگر مشخصات عضو جدید DELL محسوب می‌گردند.

حداقل قیمت این محصول در بازار آمریکا، 1249 دلار می‌باشد. بازارهایی که تا هفته آینده، توفیق فروش این محصول را خواهند داشت نیز کانادا خواهد بود. همچنین تا انتهای ماه جاری میلادی، بخشی از اروپایی‌ها نیز XPS 13 را در دسترس خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات