مایکروسافت ویژوال استودیو 2013 و دات‌نت فریم‌ورک 4.5.1 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویژوال استودیو یکی از محیط‌های برنامه‌نویسی قوی در زمینه‌ی توسعه برنامه‌های مختلف است که مایکروسافت آن را تولید کرده و از آن پشتیبانی می‌کند. هسته‌ی اصلی ویژوال استودیو، دات‌نت فریم‌ورک است که تمامی کتابخانه‌های مورد نظر در آن قرار داده شده و در هر نسخه‌ی جدید، مایکروسافت امکانات جدیدی را به آن اضافه می‌کند. پس از عرضه‌‌ی ویندوز 8، مایکروسافت امکاناتی را برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های ویندوز در فریم‌ورک 4.5 قرار داد که در نسخه‌ی جدیدتر، یعنی 4.5.1، همراه با بهینه‌سازی ویژگی‌های پیشین، امکانات جدیدی نیز به آن افزوده شده است.
تبلیغات

دیروز مایکروسافت ویژوال استودیو 2013 را به‌همراه دات‌نت فریم‌ورک 4.5.1 عرضه کرد. ویژوال استودیو 2013 این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه‌های دات‌نت قرار داده است تا از طریق آن بتوانند به تولید برنامه‌های مختلف بپردازند که قابلیت برقراری ارتباط از طریق سرویس‌های ابری در پلتفرم مایکروسافت همچون ویندوز‌ Azure و ویندوزفون را دارا هستند. ویژوال استودیو 2013 دیباگ‌ آنی وب‌سایت‌های Azure، عیب‌یابی پاسخ‌دهی رابط‌کاربری و بسیاری ویژگی‌های دیگر را پشتیبانی می‌کند.

  • پشتیبانی از دیباگ آنی وب‌سایت‌های Azure به‌دین معنا است که می‌توان با قراردادن BreakPoint در کد مربوط به سرویسی که در سرویس ابری در حال اجرا است، کد‌های مذکور را خط‌به‌خط اجرا کرد.
  • با استفاده از پروژه‌های Cloud Bussiness Application می‌توان اپلیکیشن‌هایی را برای آفیس 365 و Azure ثبت کرد.
  • می‌توان با استفاده از ویژگی‌های چون بهینه‌سازی مصرف انرژی و همچنین بهینه‌سازی پاسخ‌گویی رابط کاربری، اپلیکیشن‌هایی را برای ویندوز استور توسعه داد که توانایی دریافت 5 ستاره را داشته باشند.
  • برای افرادی که بصورت گروهی روی پروژه‌های خود کار می‌کنند، Team Foundation Server 2013 ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به پشتیبانی از مدیریت پروژه‌ی Agile برای کنترل منابع در Git اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Visual Studio 2013 به صفحه رسمی آن در وب سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات