پنج تنظیماتی که عمر باتری در آندروید 4.4 کیت کت را افزایش می‌دهد

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۸
مطالعه 4 دقیقه
با ورود هر سیستم عامل جدید به چرخه مصرف، مجموعه ای از ویژگی های تازه که باعث بهبود عمر باتری شما می‌شوند، پدیدار می‌گردد. چرا که اغلب درست زمانی که که بیشترین نیاز به تلفن همراه احساس می‌شود، ناگهان آن روی ناخوشایند تلفن هوشمند خودش را نشان می‌دهد و شما را با صفحه‌ای سیاه تنها می‌گذارد. اگر شما یک تلفن نکسوس 5 دارید یا به زودی قرار است از بروزرسانی سیستم عامل تلفنتان به این نسخه بهره‌مند شوید و بدین‌ترتیب بدنبال بهره‌برداری بیشتر از باتری گجتتان هستید، با تغییر این تنظیمات، راه را برای بیشتر کردن زمان مصرف خود از گجتتان هموار نمایید.
تبلیغات

استفاده از امکانات جدید GPS:

نه تنها برنامه‌ نقشه‌ها، بلکه بسیاری از اپلیکیشن‌های امروزی،  راه حل‌های تازه‌ای برای استفاده از مکان جغرافیایی شما یافته‌اند. این اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن محل دقیق شما و اعلام محل‌های خاص نزدیک شما عمر باتریتان را کاهش می‌دهند. مثال این برنامه‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌هایی که نزدیک‌ترین پمپ بنزین یا رستوران را برایتان نمایش می‌دهد، اشاره نمود.اما اندروید کیت کت با ارائه راه حلی جدید در GPSکه با نام Battery Saving شناخته می‌شود، تلاش دارد تا این مشکل را حل کند. این راه حل به گونه‌ای عمل می‌کند که تعداد نقاط مرجعی که برای پیدا کردن مکان شما استفاده می‌شود را به حداقل می‌رساند و بنابراین مصرف انرژی باطری شما کاهش پیدا می‌کند. برای فعال‌سازی این حالت، مسیر زیر را طی کنید:

Settings > Location > Mode رفته و سپس حالت Battery Saving را فعال کنید.

همچنین هر موقع دوباره نیازمند ردیابی دقیق شدید، این تنظیمات را به حالت دقت بالا (high accuracy) بازگردانید. تا قبل از آن از می‌توانید از فشار کمتری که بر‌روی باتری گجتتان وارد می‌گردد، لذت ببرید.

ok google را غیر فعال کنید

از یک طرف باید از تلفن هوشمند خود بخاطر اینکه شنونده خوبی است و به خوبی پاسخ فرامین صوتی‌مان را می‌دهد، متشکر باشیم. اما در روی دیگر این قضیه، تمام شدن شارژ باتری مسئله ناخوشایندی است که از ارزش این موهبت می‌کاهد.شما با گفتن کلمه "ok, google" از هر Home Screen (یا در برنامه google now) جستجوی سریع گوگل و عملیات صوتی را فعال می‌کنید. این بدین معناست که اگرچه تلفن هوشمند شما همیشه گوش می‌دهد، اما از طرف دیگر همیشه برای دریافت پاسخ شما منتظر می‌ماند که این موضوع خود باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود.برای خاموش کردن این خصوصیت مسیر زیر را طی کنید:

Google Now > Settings > Voice, سپس تشخیص کلمات کلیدی (Hotword Detection) را غیر فعال کنید.

NFC را تنها زمانی که نیازمند آن هستید، روشن کنید

گاهی اوقات کاربران بدون استفاده از NFC آن ‌را روشن رها می‌کنند. اگر شما از تلفن‌های هوشمند با قابلیت NFC (همانند Nexus 5 )استفاده می‌کنید، بهتر است تنها وقتی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، آن را روشن کنید. البته اگر به روشن گذاشتن دائمی NFC نیاز دارید، پس حداقل از غیر فعال بودن android beam مطمئن شوید. برای تنظیم کردن این ویژگی از راه زیر پیروی کنید:

Settings > More (under Wireless and Networks) > NFC

از همسان‌سازی دوری کنید

وقتی که یک حساب بر‌روی گوشی خود ایجاد می‌کنید یا به حساب کاربری گوگل خود وارد می‌شوید، گوگل فرض می‌کند که شما خواستار همسانسازی (sync) همه‌چیز حتی برنامه‌هایGoogle Play و عکس‌هایتان هستید.هربار که شما عکس‌برداری می‌کنید، گوگل آنرا بر روی حساب شما به عنوان نسخه پشتیبانی (back up) آپلود می‌کند. این موضوع می‌تواند به عمر باتری افرادی که از تلفن‌های هوشمند خود به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کنند، آسیب جدی وارد سازد. اما نگران نباشید، راه ساده برای تغییر این موضوع وجود دارد. به تنظیمات بروید و آدرس ایمیل خودرا زیر اکانت‌ها پیدا کنید. روی اسم اکانتتان برای دسترسی به تنظیمات همسان‌سازی کلیک کنید. اینجا جایی است که می‌توانید قسمت‌هایی را که نمی‌خواهید همسان‌سازی شود از جمله google photos را پیدا نمایید. راه حل دوم که ساده تر نیز هست، آن است که از این مسیر پیروی کنید:

Gallery app > Settings, و سپس Google Photos Sync را غیر فعال کنید.

از ابزار مخصوص مصرف باتری استفاده کنید

اگر هنوز علت تخلیه شدن باطری خودرا پیدا نکرده‌اید، از نرم افزارهای نظارت بر مصرف باتری استفاده کنید که میزان استفاده هر اپلیکیشن از باتری را نشان می‌دهد.برای دسترسی به ابزارهای مرتبط باتری، بخش Notification را باز کنید و از آنجا بر‌روی آیکون quick settings کلیک کنید. سپس لوگوی battery را انتخاب کنید. در اینجا شما یک لیست کامل از اپلیکیشن‌های فعال را مشاهده می‌کنید. اگر به‌صورت غیر‌عادی هرکدام از اپلیکیشن‌ها مصرف بالایی داشته باشند، با نگاه کردن به آن متوجه خواهید شد. مصرف باتری توسط صفحه نمایش تلفن هوشمند شما و فرآیند‌های شبکه‌ای مثل وای‌فای، اجتناب ناپذیر هستند ولی شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را پیدا کنید که استفاده زیادی از باتری شما دارند. اگر شما اپلیکیشنی را پیدا کردید که باتری شما را زیادتر از حد مجاز مصرف می‌کند، آنرا انتخاب کرده و گزینه force stop را بزنید.در صورت پیروی از راه‌حل‌های بالا مصرف باتری شما به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. امیدواریم که این آموزش شما را در پیدا کردن راه حلی برای استفاده دلچسب‌تر و طولانی‌تر از باتری گجت‌هایتان یاری کرده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات