3 موضوع مهم که باید در مورد سیستم عامل پلی استیشن 4 بدانید

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی سونی همراه‌با عرضه نسل چهارم از کنسول بازی محبوب خود قصد دارد از شبکه اجتماعی مخصوص پلی استیشن 4 نیز پرده‌برداری کند. در همین راستا ما نیز بر آن شدیم تا برخی از فناوری‌های عرضه شده همچون پروفایل‌های کاربری در شبکه اجتماعی پلی استیشن (PSN) و دوربین مخصوص پلی استیشن 4 و برخی دیگر از امکانات این دستگاه را بررسی کنیم.
تبلیغات

همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، دوربین مخصوص پلی استیشن 4 توانایی ثبت تصویر کاربر و به‌طور هم‌زمان اتصال آن به پروفایل مخصوص وی در PSN را دارد. اما این تمام ماجرا نیست؛ سونی اعلام کرده که کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت به حساب‌ کاربری خود در سایر شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک نیز متصل شوند. این بدان معنی است که می‌توان با استفاده از کنسول بازی سونی دنیای واقعی را به دنیای مجازی پیوند زد.

در راستای ارتقای امنیت شبکه اجتماعی پلی استیشن، به‌طور پیش‌فرض کد منحصر‌به‌فرد کاربر که از طرف سونی به وی اعطاء شده به سایر کاربران و همچنین دوستان وی نشان داده خواهد شد. البته امکان نمایش نام واقعی کاربر نیز وجود دارد که برای فعال کردن این گزینه باید وارد بخش تنظیمات حساب کاربری خود شوید.

این موضوع تأثیر به‌سزایی در جستجوی نام کاربران خواهد داشت زیرا اگر بخواهید نام کاربر مدنظر را در این شبکه اجتماعی جست‌وجو کنید، باید حتما کد منحصر‌به‌فرد وی در PSN را داشته باشید.

تا پیش از جلسه بررسی پلی استیشن 4 که امروز به‌طور رسمی توسط سونی برگزار شد، اطلاعات چندانی در مورد عملکرد دوربین این دستگاه در دست نبود. اما اکنون می‌دانیم که قابلیت‌های آن بسیار فراتر از آن چیزی است که تا پیش از این تصورش را می‌کردیم.

اکنون می‌دانیم که سونی این دوربین را به‌همراه یک میکروفون یکپارچه شده با دستگاه عرضه می‌کند که توانایی تشخیص صدا و همچنین تشخیص چهره را توسط این کنسول امکان‌پذیر می‌کنند.

همچنین می‌دانیم که امکان اجرای بازی‌ها یا خاموش کردن سیستم توسط صدا نیز وجود دارد. مضاف بر این، کاربر می‌تواند با استفاده از قابلیت تشخیص چهره وارد حساب کاربری خود شود.

سونی در جلسه بررسی کنسول بازی جدیدش قابلیت تشخیص چهره را توسط آن را به نمایش گذاشت. برای آن‌که کاربر بتواند از این قابلیت استفاده کند باید پنج مرحله گوناگون را برای شناساندن چهره خود به سیستم سپری کند. این پنج مرحله شامل تکان دادن سر به سمت بالا و پایین و همچنین چرخاندن آن در زوایای مختلف و از پیش تعیین شده هستند.

به محض اینکه مراحل پنج‌گانه بالا را با موفقیت سپری کردید و تصویر چهره شما به حساب کاربریتان منتقل شد، چشمان تیزبین پلی استیشن 4 با تشخیص چهره شما وارد حساب کاربریتان می‌شود.

که می‌توان با دو روش این کار را انجام داد. این دو روش عبارت اند از:

  • تکان دادن سر
  • استفاده از دسته بازی

البته باتوجه‌به اینکه کنسول بازی جدید سونی هنوز به‌طور عمومی عرضه نشده، امکان سنجش قابلیت تشخیص چهره توسط آن در شرایط گوناگون وجود ندارد، اما جای نگرانی نیست، زیرا هنوز هم می‌توان با استفاده از دسته بازی هوشمند، وارد حساب کاربری شد و به انجام بازی‌ پرداخت.

نظر شما در مورد این قاببلیت‌های جدید پلی استیشن 4 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات