تماشا کنید: مقایسه قلم DirectStylus تبلت تگرا نوت انویدیا با گلکسی نوت سامسونگ

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا اخیرا یک ویدیو مقایسه از کارایی قلم دیجیتال در تبلت‌های نکسوس 7، گلکسی نوت 8 و تبلت جدید این شرکت با نام تگرا نوت، منتشر نموده است. در این ویدیو نشان داده می‌شود که قلم DirectStylus انویدیا به همان خوبی گلکسی نوت 8، کار می‌کند با این تفاوت که قیمت آن نصف تبلت سامسونگ است.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌های کلیدی در محصولات سری نوت سامسونگ، پشتیبانی از قلم دیجیتال S-Pen است. سامسونگ در این تبلت‌ها، یک صفحه حساس به فشار Wacom را قرار داده تا یادداشت برداری یا طراحی با قلم در آن‌ها میسر شود. اما همین موضوع باعث افزایش قیمت تبلت نسبت به هم رده‌های نوت شده است. حال انویدیا ادعا می‌کند که فناوری DirectStylus بکار برده شده در تبلت تگرا نوت کارایی مشابه S-Pen را ارائه می‌کند با این تفاوت که تبلت انویدیا با نصف قیمت گلکسی نوت 8 عرضه می‌شود.

بر روی تبلت‌های معمولی مانند نکسوس 7 نیز می‌توان به کمک قلم‌های Stylus خازنی، یادداشت برداری کرد، اما این تبلت‌ها فاقد قابلیت حذف اثر کف دست بر روی صفحه هستند. این بدین معناست که در زمان یادداشت برداری اگر کف دست شما بر روی صفحه قرار گیرد، بر روی طرح یا نوشته‌های شما اثر می‌گذارد.

انویدیا در فناوری DirectStylus از همان صفحه نمایش‌های لمسی رایج بازار استفاده می‌کند با این تفاوت که پردازنده تگرا 4 نسبت به تشخیص اثر کف دست و انگشت‌ها در زمان یادداشت برداری با قلم، اقدام کرده و آن‌ها را حذف می‌کند.

از طرفی انویدیا ادعا می‌کند که صفحه لمسی بکار رفته در تگرا نوت از فناوری Direct Touch 2.0 بهره می‌برد که در هر ثانیه 300 بار صفحه را اسکن می‌کند. (مدل‌های رایج بازار با نرخ اسکن 60 هرتز کار می‌کنند) این فناوری به دقت تشخیص حرکت قلم بر روی صفحه و شکل گیری خطوط دقیق‌تر کمک می‌کند.

مشخصات فنی تبلت تگرا نوت انویدیا:

  • پردازنده تگرا 4 با چهار هسته 1.8 گیگاهرتز
  • رم یک گیگابایت
  • صفحه نمایش 7 اینچ با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل
  • حافظه ذخیره سازی 16 یا 32 گیگابایت
  • دوربین پشت 5 مگاپیکسل / دوربین جلو 0.3 مگاپیکسل
  • بلوتوث، وای-فای، میکرو HMDI و USB
  • باتری 4100 میلی آمپر ساعت

تبلت تگرا نوت انویدیا با قیمت 199 دلار وارد بازار شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات