دوربین‌های متصل به اعصاب هر آنچه را اراده کنید ثبت می‌کنند

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا تا به حال با آدم‌های "زندگی نگار" مواجه شده اید! کسانی که همواره سعی می‌کنند بیشترین ثبت تصاویر، فیلم و خاطرات را از زندگی خود داشته باشند. بسیاری از این افراد زندگی فوق العاده پر باری در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ هایشان دارند. یکی از ابزارهایی که خیلی به کار این افراد می‌آید عینک گوگل است، اما این عینک هم کاستی‌هایی دارد، مثلا اینکه مجبورید پلک بزنید تا ضبط شروع شود، که خود به معنای از دست دادن قسمتی از واقعه‌ی مهم و جالبی است که دارید به آن نگاه می‌کنید. این جاست که علم اعصاب وارد می‌شود و با اتصال یک دوربین به مغز شما، به طور خودکار به ثبت وقایع جالب زندگی شما می‌پردازد.
تبلیغات

Neurocam اسم ابزاری است که این قابلیت را فراهم می‌آورد، ابزاری که چه بسا در آینده شاهد افزوده شدن قابلیت هایش به عینک گوگل باشیم. این ابزار با زیر نظر گرفتن فعالیت‌های الکتریکی مغز صاحبش می‌تواند میزان علاقه مندی فرد به آن چه را که می‌بیند بسنجد (از روی شدت فعالیت) و با دادن نمره‌ای از 1 تا 100 آن را به شکل کمی درآورد. هر زمانی که این عدد از 60 بالاتر رفت، دوربین متصل به آن شروع به ضبط یک کلیپ 5 ثانیه‌ای از اتفاقات در حال رخ دادن می‌کند. کلیپی که محل و تاریخ را نیز در خود جای داده است پس در واقع تمامی اتفاقات جالب زندگی شخص به کمک این ابزار خودکار ضبط می‌شود.

استفاده از این ابزار به صورت دستی نیز امکان پذیر است تا با آن حتی موارد کسالت بار زندگی خود را ثبت کنید و از هیچ لحظه‌ای غافل نمانید!

neurocam-2

در حال حاضر این ابزار به صورت پیش ساخت است و از یک آیفون به عنوان دوربین، پردازشگر و حافظه اصلی استفاده می‌کند. البته می‌توان امیدوار بود که با شدت گرفتن تب ابزارهای پوشیدنی این ابزار نیز به شکلی کوچکتر و مستقل طراحی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات