نوکیا برنده‌ی دعاوی حق پتنت با HTC؛ شاید فروش HTC One‌ در انگلستان متوقف شود

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
این روزها اوضاع برای HTC آنچنان تعریفی ندارد و مدیران آن انواع روش‌ها را برای خروج از بحران می آزمایند، اما گویا روزگار روی خوش به HTC  نشان نخواهد داد. امروز روزنامه‌ی Financial Times طی گزارشی خبر از رای موافق دادگاه حق پتنت برای نوکیا داد و بر اساس آن احتمال ممانعت از فروش و واردات HTC One در بریتانیا وجود دارد.
تبلیغات

این پتنت مربوط به فناوری انتقال صدا و همچنین پیام‌های متنی است که پرونده‌ی مشابه با این مضمون در کشور‌هایی چون ایتالیا، آلمان، ژاپن و ایالات متحده نیز در جریان است.

نوکیا در این مورد چنین اظهار نظر کرده است: «رای امروز دادگاه یک پیشرفت خارق‌العاده در نزاع با HTC است». اما HTC واکنشی متفاوت را به این رای نشان داده و با اظهار ناامیدی از رای صادر شده توسط دادگاه انگلیسی، خبر از درخواست تجدیدنظر در دادگاه استیناف داده‌ است.

پس از واگذاری بخش موبایل نوکیا به مایکروسافت، نوکیا کنترل بیشتری برای سایر بخش های باقی‌مانده داشته، که پتنت‌ها یکی از آن‌ موارد است و بنابر گفته‌ها، نوکیا برای نتیجه‌گیری از این دادگاه‌ها بسیار جدی به نظر می‌رسد.

تحلیل‌گران بلومبرگ حرکت نوکیا را یکی از بزرگترین حملات کمپانی فنلاندی در حوزه‌ی پتنت‌ها عنوان کرده اند. براساس گزارشات مالی منتشر شده درآمد نوکیا در سال جاری چیزی در حدود 600 میلیون دلار خواهد بود، اما با امضای قرارداد‌هایی برای ارائه‌ی گواهی که با سامسونگ و سایر تولیدکنندگان منعقد خواهد شد، درآمد این شرکت فنلاندی افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات