تغییر نگرش 180 درجه کوالکام: تمام پردازنده‌های موبایل 64 بیتی می‌شوند

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
هفته گذشته مدیر بازاریابی کوالکام نسبت به پردازنده 64 بیتی A7 اپل اظهار نظر کرد و آن را یک حقه بازاریابی دانست. به اعتقاد او، استفاده از معماری 64 بیتی برای ابزارهای موبایل هیچ تاثیری مثبتی در قدرت و بازده آنها ندارد. حال کوالکام بطور کامل صحبت‌های مدیربازاریابی‌اش را رد کرده است.
تبلیغات

کوالکام روز گذشته اظهار نظر مدیر بازاریابی این شرکت را زیر سوال برد و گفت: شاید اپل اولین کمپانی تولیدکننده سیستم-روی-یک-چیپ 64 بیتی باشد، اما دیگر شرکت‌ها نیز به زودی از این فناوری در تراشه‌های خود بهره خواهند برد.

نظر مدیر بازاریابی کوالکام در مورد پردازش 64 بیتی غیردقیق بوده است. سخت افزار و نرم افزار در پلتفرم‌های موبایل حرکت خود را به سمت استفاده از فناوری 64 بیتی آغاز کرده‌اند. استفاده از این پردازنده‌های 64 بیتی، تجربه مشابه کامپیوترهای رومیزی را وارد دنیای موبایل می‌کند و قدرت پردازشی این محصولات را وارد کلاس جدیدی خواهد کرد.کوالکام

سامسونگ نیز پیش از این در اظهار نظری مشابه اعلام کرده بود از مدتی پیش کار برروی طراحی و ساخت سیستم-روی-یک-چیپ 64 بیتی را آغاز کرده است. انتظار می‌رود سال آینده علاوه بر کوالکام و سامسونگ دیگر تولیدکنندگان فعال در حوزه طراحی و تولید پردازنده‌های موبایل نیز به سمت استفاده از این فناوری در محصولات خود حرکت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات