TomTato فرنکشتاینی از سیب زمینی و گوجه فرنگی

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
گیاه TomTato قادر است دو محصول سیب زمینی و گوجه را به طور همزمان تولید کند. به گفته‌ی پرورش دهنده‌ی این گیاه، هیچ دستکاری ژنتیکی در این گیاه صورت نگرفته است. به گفته‌ی شرکت Thompson and Morgan گیاه‌های چند محصوله زیادی تا به حال پرورش پیدا کرده اند اما این اولین پرورش صنعتی چنینی گیاهانی است.
تبلیغات

در واقع تا به امروز گیاهان پیوندی زیادی تولید شده اند ولی مزه متفاوت محصولات همواره مشکلی در توسعه‌ی این گیاهان بوده است. هرچند به نظر نمی‌رسد که این گیاه چندان برای شرکت تولیدکننده‌اش سودآور باشد اما باید دانست که پیوندزنی گیاهان در سالهای اخیر راه پر فراز و نشیبی را پیموده است. بسیاری از افراد فضای زیادی در باغچه خود برای پرورش گیاهان متفاوت ندارند و استفاده از چنین گیاهانی می‌تواند راه حلی برای این مورد باشد. به گفته‌ی شرکت Thompson and Morgan پرورش این گیاه سال‌ها وقت برده است و طعم آن نیز به خوشمزگی محصولات معمولی فروشگاه‌ها است. یکی از دشواری‌های اصلی این بود که ساقه دو گیاه سیب زمینی و گوجه می‌بایست برای پیوندزدن هم اندازه می‌بود. این گیاه به مدت یک فصل دوام می‌آورد و پس از آن می‌توان گوجه و سیب زمینی را از آن برداشت کرد.

ضمنا هر دو محصول این گیاه برای سم Alpha-Solanine -که در هر دو محصول بسته به شرایط رشد و نگه داری تولید می‌شود – تست شدند و از این لحاظ نیز کاملا سالم هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات