سامسونگ نیز صفحه نمایش منعطف خود را معرفی نمود: باریک‌تر، نازک‌تر و مقاوم‌تر از محصول ال جی

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
عجب رقابت جالب و بامزه‌ای بین دو شرکت کره‌ای ال جی و سامسونگ شکل گرفته است. این دو کمپانی تقریبا در تمام شاخه‌های فعالیت خود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و این رقابت حتی در معرفی فناوری‌های جدید همچون صفحه نمایش انعطاف‌پذیر نیز نمایان می‌شود.
تبلیغات

تنها چند دقیقه پس از اعلام رسمی ال جی مبنی بر آغاز تولید انبوه صفحه نمایش انعطاف‌پذیر برای تلفن‌های هوشمند، سامسونگ نیز رسما اعلام نموده که آن‌ها ساخت این نوع از صفحه‌نمایش‌ها را مدتی‌ است که شروع کرده‌اند.

سامسونگ اعلام کرده که نه تنها مدتی است، تولید انبوه صفحه نمایش‌های خمیده و انعطاف‌پذیر را آغاز کرده، بلکه اولین محصول مجهز به این نوع از صفحه نمایش‌ها را طی روزهای آتی معرفی خواهد کد.

پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ در همین هفته اولین تلفن هوشمند خمیده خود را معرفی خواهد کرد و شاید این گفته سامسونگ خود مهر تاییدی بر این خبر باشد.

اما این همه ماجرا نیست، سامسونگ ادعا کرده که صفحه نمایش انعطاف‌پذیر این شرکت، از هر نظر بهتر رقیب ساخت ال جی است. صفحه نمایش سامسونگ در سایز 5.7 اینچ، با ضخامت 0.12 میلی متر، حدود 3 برابر باریک‌تر از صفحه نمایش 6 اینچی انعطاف‌پذیر ال‌جی با ضخامت 0.44 میلی متر است. این صفحه نمایش 5.2 گرم وزن دارد که نسبت به وزن 7.2 گرمی محصول ال جی نیز سبک‌تر است.

در نهایت، صفحه نمایش ال جی به دور حلقه‌ای با قطر 700 میلی متر خمیده می‌شود و این در حالی است که صفحه نمایش سامسونگ در حلقه‌ای به قطر 400 میلی متر خمیده می‌شود و این به معنای قابلیت خمیدگی بیشتر برای صفحه نمایش سامسونگ است.

حال باید دید که محصول نهایی این دو شرکت که یکی به صفحه نمایش خمیده 5.7 اینچی و دیگری به 6 اینچی مجهز خواهند شد در مقابل یکدیگر چطور عرض اندام خواهند کرد. به نظر شما محصول نهایی کدامیک جالب‌تر خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات