جعبه‌های جادویی نسل هفتم | بخش اول - بهترین‌ بازی‌ها [بروز شد]

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
مطالعه 27 دقیقه
نسل هفتم آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. نسلی که چند سالی مهمان خانه گیمرها بوده و حالا اندک اندک دارد جای خود را به کنسول های نسل هشتم می‌دهد. به مناسبت این اتفاق تصمیم گرفتیم با هم کمی به عقب بازگردیم و مروری بر خاطراتی که در این چند سال گذشت و به تاریخ خواهد پیوست، داشته باشیم. از ده‌ها بازی برتر کنسول‌های Xbox 360 و PS3 و Wii بگوییم و یادی از بهترین کاراکترهایی ویدیو گیم که هفتمین نسل را زینت بخشیدند، کنیم. با زومیت به مناسبت وادعی مفصل و چند بخشی با هفتمین دوره از صنعت بازی‌ همراه شوید.
تبلیغات
  •  بخش اول: تاریخچه + برترین بازی‌های مشترک کنسول‌ها در نسل هفتم
  • بخش دوم:  برترین بازی‌های انحصاری XBOX 360‌ + PS3 +  Nittendo Wii
  • بخش سوم:‌ حواشی نسل هفتم +‌ بخش ویژه (برترین کاراکترهای دنیای بازی در نسل هفتم و ...)

تاریخچه:

سال 2000 | آغاز طوفان بازی‌های ویدیویی:

سال‌های سال است که شرکت‌های گوناگون، مهمان خانه گیمرها بوده‌اند. از شرکت‌هایی همچون آتاری یا Sega که قدیمی‌ترها کنسول‌های معروفشان را بخاطر دارند تا کنسول معروف شرکت کومودور و نیتندو که گویا تنها رسالتش خلاقیت و تغییر در دنیای ویدیو گیم است. برای دیدن تاریخچه تکامل نسل به نسل کنسولها شما را به خواندن مقاله ویکیپدیا در این رابطه دعوت مینماییم. 

اما به سال 2000 میلادی میرسیم. در واقع این سال، سال انفجار بازی‌‌های ویدیویی بود. ورود سونی با پلی‌استیشن 1، جهش بزرگی در صنعت ویدیو گیم بود که ماراتن موفقیت‌ها و جوایز را برای سونی به ارمغان آورد. پیشرفت شگفت انگیز این کنسول نسبت به نسل‌های قبلی چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ فنی، بازی‌های ویدیویی را با شیوه جدیدی به خانه گیمرها آورده بود. در ادامه این موفقیت‌ها، به ششمین نسل از دنیای ویدیو گیم رسیدیم. در نسل ششم، سونی در ادامه با معرفی Playstation 2 با رقیبی جدی روبرو شد: مایکروسافت و کنسول Xbox! هر چند اولین کنسول مایکروسافت دو سال بعد از سونی وارد بازار شد، اما آغازگر رقابتی بزرگ شد که همچنان ادامه دارد.تاریخ نویسی را کوتاه می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر به بحث اصلی مقاله،‌ یعنی هفتمین نسل از بازی‌های ویدیویی برسیم. حقیقت قابل انکاری که در رابطه با نسل هفتم وجود دارد، آن است که جهشی که در گذر از نسل پنجم به ششم با حضور PSOne و نسل ششم به هفتم با PS2 و XBOX رخ داد، در نسل هفتم وجود ندارد. اما به این معنا نیست که جهش‌های موجود را به طور کلی نادیده بگیریم. بگذریم، آتش جنگ نسل هفتم را مایکروسافت با کنسول Xbox 360 برافروخت.

consoles

کنسولی فوق‌العاده با امکاناتی نو‌‌‌، بازی‌های با وسعت بالا و گرافیک چشم نواز و از همه مهمتر شبکه‌ای بزرگ و اختصاصی مخصوص بازی! در همین دوره شاهد ظهور قدرتمندتر تکنولوژی‌های تشخیص صدا و حرکت مثل کینکت مایکروسافت یا PsEye سونی بودیم که شیوه جدیدی از بازی کردن را به همراه آورده بود. از تکنولوژی‌های تشخیص حرکت که خود گام عظیمی هستند بگذریم، بازی‌های بزرگ با داستان‌سرایی‌های بعضا قابل توجه به همراه جلوه‌های بصری چشم‌نواز که شاید رویایی نباشد، اما شاهکارهایی در آن ظهور کرده که قابل نادیده گرفتن نیست! همان شبکه Xbox Live را گیمرها می‌شناسند. اچیومنت‌ها، بازی‌های آنلاین مخصوص شبکه، بازی‌‌های چند نفره و .... که گیمرهای نسل هفتم را با عصر جدیدی در دنیای ویدیو گیم آشنا نمود.

نسل هفتم را مایکروسافت آغاز کرد. Xbox 360 با برنامه ریزی دقیق مایکروسافت و همکاری با تولیدکنندگان و ناشران بزرگ بازی‌ و انتشار بازی‌های اختصاصی با کیفیت بالا، نقطه اطمینانی شد بر فروش بالای Xbox 360 بر رقیب دیرینه‌اش سونی!سونی اندکی دیرتر PS3 را به میدان نبرد فرستاد. شاید همین دیرکرد یکی از عواملی باشد که باعث شد تا مایکروسافت بتواند در نبود سونی، کنسول جدیدش را بیشتر در دل هواداران جا کند. به هر صورت، کنسول جدید سونی نیز با شبکه اختصاصی، بازی‌های آنلاین و عناوین اختصاصی هر انچه در چنته ژاپنی‌ها بود، برای رضایت طرفداران به نمایش گذاشت.نیتندو این بار با تغییراتی تحسین برانگیر صنعت ویدیو گیم را با محصولی جدید آشنا کرد. Nittendo Wii که به جای تمرکز بر گرافیک چشم نواز و تکنیک‌های بصری، گیم پلی خلاقانه‌ را در بازی‌های اغلب سرگرم کننده و شاهکار، به دنیای ویدیو گیم آورد و انرژی تازه‌ای را به این صنعت تزریق نمود.حالا با کمک این تاریخچه کوتاه، بحث اصلی مقاله در رابطه با  برترین عناوین نسل هفتم، میزان فروش کنسول‌ها، بهترین و ماندگارترین کاراکترها و مطالب متنوع دیگر آغاز می‌کنیم.

 برترین بازی‌های مشترک دو کنسول Xbox 360 و PS3

 به علت منع قانونی، ناچار به حذف بعضی از عناوین همچون GTA V و The Witcher 2 از لیست برترین‌ها شدیم. پوزش ما را در این زمینه پذیرا باشید.

Asssassins Creed II | تاریخ انتشار: 17  نوامبر 2011 | شرکت سازنده: Ubisoft Montreal | ناشر: یوبی سافت | امتیاز منتقدین(متا): 91

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

از همان ابتدا که اولین نسخه از فرنچایز Assassin's Creed معرفی شد، بوی ظهور آی‌پی منحصر به فرد و خلاقانه‌ای در دنیای بازی‌ به گوش می‌رسید. نسخه اول با داستانی عمیق و مناسب در فضایی قرون وسطایی، گیمرها را با گیم‌پلی که ترکیبی بود از المان‌های محبوب دیگر عناوین یوبی‌سافت همچون شاهزاده فارسی و حتی عناوین کمپانی‌های دیگر، به دنیای آدمکش‌های قدیمی و الطایر (شخصیت اصلی بازی نخست) وارد می‌نمود.نسخه دوم بازی، نه تنها هر آنچه از نسخه اول دوست داشتیم را با خود به همراه داشت، بلکه نکات آزار دهنده آن را نیز برطرف نموده بود. نسخه دوم، بسیار وسیع‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از نسخه قبلی ظاهر شده بود و گیمر را با گیم‌پلی اکشن و جذاب که مملو از المان‌های جذاب و دوست داشتنی و صد البته تازه بود، در ایتالیای باستان سرگردان می‌کرد. شخصیت‌پردازی در نسخه دوم به مراتب نسبت به نسخه اول تغییرات محسوسی به خود می‌دید. شخصیت اصلی این نسخه که از محبوب‌ترین کاراکترهای دنیای گیم و کنسول‌های نسل هفتم به حساب می‌آید، بسیار شوخ‌تر و صمیمی‌تر و به طور کلی دوست داشتنی‌تر از شخصیت نسخه اول شده بود. آرمان‌ها و شعارها، شهرهای بزرگ و اتفاقات تاریخی و از همه بهتر، گیم پلی سرشار از المان‌های جالب و جدید! بدون شک Assassnin's Creed II نه تنها یکی از بهترین‌های نسل هفتم محسوب می‌گردد، بلکه بهترین عنوان این فرنچایز نیز به حساب می‌آید.

Call of Duty: Modern Warfare | تاریخ انتشار: 5 نوامبر 2007 | شرکت سازنده: Infinity Ward | ناشر: اکتیویژن | امتیاز منتقدین: 92

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بعد از مدت‌ها سپری کردن در سنگر نازی‌ها و فتح برلین و مرور دوباره و دوباره وقایع جنگ جهانی دوم، این بار Activision تصمیم گرفت تا آتش جنگ را به دنیای مدرن بکشاند. جایی که نارنجک‌ها و تفنگ‌های نیزه‌دار ژاپنی جای خود را به سلاح‌ها و امکانات نظامی به روز می‌دهد. در واقع، به نظر شخص من به عنوان یک گیمر و طرفدار سری ندای وظیفه، این سری تقریبا در هر نسخه با یک داستان تکراری و یک گیم‌پلی بلاتغییر که با تکیه بر اکشن صرف به بازار می‌آید، هیچگاه چیز چندان جدیدی با خود به همراه ندارد! صرفا یک عنوان تجاری که می‌توان لقب کارخانه پولسازی به آن اتلاق نمود، تلقی می‌شود. اما حضور یکباره Modern Warfare نعمتی بود که شاید حالاحالاها در این کارخانه پولسازی تکرار نشود. یعنی تغییر در روند، داستان و مقداری هم گیم پلی! باید منتظر باشیم و ببینیم چه موقع شاهد نسخه‌ای همراه با نوآوری در سری محبوب Call of Duty هستیم!

Hitman: Absolution | تاریخ انتشار: 20 نوامبر 2012 | شرکت سازنده: IO Interactive | ناشر: Square Enix | امتیاز منتقدین: 83

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

قرار گرفتن پشت نقاب مامور 47 لذتی با خود دارد که شاید تنها طرفداران این سری آن را درک می‌‌کنند. باور پذیر نیست که گیمر باشید و تجربه قتل و ترور مخفیانه اهدافی که به هر دلیل در لیست سیاه سازمان قرار  دارند، را نداشته باشید!  هیتمن در همان نسخه اول با گیم پلی جدید خود، طرفداران پر و پاقرص خودش را پیدا کرد. در آخرین نسخه این فرنچایز نیز، به رسم باقی فرنچایزها که به فکر تغییر سبک و اصالت خود و تبدیل شدن به بازی‌های اکشن هستند، هیتمن تبدیل به یک اکشن مخفی کاری متفاوت شده است. البته خدا را شکر این بار با یک افتضاح دیگر مانند تغییرات سری SplinterCell روبرو نیستیم و هنوز مامور 47 آشنا را با همان خونسردی و آرامش مشاهده می‌کنیم. گیمرهای طرفدار مخفی کاری در این نسخه نیز می‌توانند از ده‌ها روش و امکانات موجود در هر مرحله برای پیشبرد بی‌سر و صدای اهداف خود استفاده کنند یا به سبک Call Of Duty و تفنگ به دست، به کشت و کشتار دسته جمعی دست بزنند و لذت اکشن را با مخفی کاری ترکیب کنند. داستان، گیم پلی و ... همه چیز همچنان بوی مامور 47 قدیمی را می‌دهد که این بار نه در پی دستورات از پیش تعیین شده، بلکه به دنبال انتقام از آنچه و آنکه او را به قتل بهترین همراهش وادار کرده‌اند، می‌باشد.

Max Payne 3 | تاریخ انتشار: 15 می 2012 | شرکت سازنده: Rockstar Vancouver | ناشر: راکستار | امتیاز منتقدین(متا): 87

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

مکس، این بار تنها و خسته از انتقام از قتل فرزند و همسر، دچار سردرگمی و افسردگی شده است و در تنهایی خویش، روزگارش را با اعتیاد به الکل می‌گذارند. سومین نسخه از مکس پین، تنها نام و چند المان معروف از مکس پین کلاسیک را با خود به همراه دارد و در باقی موارد به طور کلی عنوان دیگری خارج از این سری محسوب می‌شود. مکس پین راکستار، با ایجاد گیم پلی مملو از اکشن سریع و مراحل پر زد و خورد که بیشتر به عناوین خود راکستار شباهت دارد تا سری مکس پین، تجربه‌ای جدید از قرار گرفتن در نقش مامور مبارزه با مواد مخدر که حالا از شغلش استعفا داده و در برزیل به کارهای شخصی مشغول است را به همراه می‌آورد. داستان بازی سرراست و ساده است و چندان سناریوی دندانگیری ندارد. اما اکشن و گیم پلی بازی بسیار لذت بخش و روان کار شده و تجربه نابی از حضور در نقش مکس جدید دارد. به طور کلی با نادیده گرفتن تغییرات، چه از طرفداران قدیمی باشید یا چه تازه با مکس آشنا شده باشید، تجربه این نسخه را به شما توصیه می‌کنیم.

Batman Arkham City | تاریخ انتشار: 18 اکتبر 2011 | شرکت سازنده: Rocksteady Studios | ناشر: وارنر براس | امتیاز منتقدین: 96

5

خفاش سیاه، این بار آزادانه بر فراز گاتهام Open-World به پرواز در می‌آید. Rocksteady، سازنده مورد تحسین نسخه اول بتمن، این بار در دومین نسخه خود شهر گاتهام را با وسعت بی نظیری در اختیار گیمرها قرار داده است. نسخه دوم تنها یک نسخه تکامل یافته نیست، بر خلاف نسخه اول که پیشروی در آن اندکی مشکل بود، این بار با بتمنی جدید با سیستم گیم پلی جدید روبرو هستیم که باقی عناوین مبارزه‌‌ای را به چالش می‌کشد.المان‌های به کار رفته در نسخه دوم بتمن، همان چیزی است که غالب بازی‌های Open-World به عنوان طعمه برای جلب گیمرها از آن استفاده می‌کنند: گشت و گذار آزادنه و مبارزه با خلافکارها و بدمن‌ها (آدم بدها)! گشت و گذار در شهر نیز همانا و کشف نکات تازه‌‌ای که گذر از نقاط مخفی تیمارستان نسخه قبلی با خود به همراه داشت همانا! دنیای وسیع بازی همچنان مملو از رمز و راز و چیزهای نهفته در دل شهر است که شما را وادار به تکاپوی بیشتر می‌کند. همچنین هزاران ماموریت فرعی انتظار شما را می‌کشند که برای نجات شهر گاتهام باید آن‌ها را بپذیرید.در کنار این‌ها سیستم مبارزه تکامل یافته مملو از حرکات رزمی مشت و پاست که با گجت‌های بتمن تکمیل شده‌‌اند! جست و خیز از سقف‌های بلند با کمک گلایدر مخصوص بتمن نیز احساس لذت پرواز در نقش بتمن را چند برابر می‌کند. روی هم رفته، بتمن یکی از آن معدود ابرقهرمان‌های محبوب دنیای کمیک  است که با موفقیت و با کیفیت لازم وارد دنیای بازی‌های ویدیویی و حتی سینما شد. نسخه ویدیو گیم این موفقیت را مدیون RockSteady و ناشر عنوان Warner است!

The ElderScroll V:Skyrim | تاریخ انتشار: 11  نوامبر 2011 | شرکت سازنده: Bethesda Game Studios| ناشر: Bethesda Softworks | امتیاز منتقدین: 96

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بازی‌های RPG با مضامین تاریخی و فانتزی، آن‌ هم اگر ساخته شرکتی به بزرگی Bethseda باشد، بدون شک عنوان دلچسبی از کار در می‌آید. همه چیز از همان قدیم که به دنیای پر رمز و راز سری ElderScroll وارد شدیم، دست نخورده و ناب باقی است.سرزمینی پهناور و تقریبا نامحدود که ده‌ها اژدها در حال سفر بر سر شما فرود می‌آیند و شما را به مبارزه وادار می‌کنند، ترول‌ها و موجودات افسانه‌ای و دهکده و شهرهایی که هر کدام افسانه مخصوص خود را دارند. ماموریتهای فرعی بی نهایت یا کمک به رهگذران و سر زدن به دهکده‌ها و راه‌هایی که هر کدام داستان و افسانه مخصوص خود را دارند، عطش کشف و تکامل شخصیت و کشف نقاط ناگفته داستان را در شما بیدار نگاه می‌دارد!Skyrim شاید شما را بیش از 100 ساعت بر سر بازی نگه دارد! قابلیت‌های فراوان آپگرید شخصیت و استفاده از منابع نامحدود بازی نیز بسیار سرگرم کننده است. به طور کلی اگر حوصله بازی‌های طولانی را دارید و در پی داستانی پر پیچ و خم می‌گردید که ساعت‌ها شما را با صدها صفحه افسانه گوناگون و موجوداتی که هر کدام افسانه مخصوص خود را دارند، سرگرم کند، لذت تجربه Skyrim را از دست ندهید.

Miror's Edge | تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2008 | شرکت سازنده: EA Digital Illusions CE | ناشر: Electronic Arts | امتیاز منتقدین: 81

8

نوآوری و بدعت در خلق گیم‌پلی جذاب می‌تواند بعضی عناوین را چندین سال در خاطره‌ها باقی نگه دارد. Miror's Edge را نیز می‌توان جزو همین دسته از عناوین و یکی دیگر از شاخص‌ترین بازی‌هایی که تاکنون برای کنسول‌های نسل هفتم ساخته شده است، دانست. عنوان اول شخصی که شما را با سرعت بالا در حال فرار و دویدن از پشت‌بام‌ها قرار می‌دهد. سلاح در بازی نه تنها نقش پررنگی ندارد، بلکه عدم استفاده از آن لذت بازی را دوچندان می‌کند. گرافیک جالب توجه و طراحی هنری از نکات بارز این بازی است که به همراه گیم پلی جذاب، شما را از تجربه این عنوان پشیمان نخواهد کرد.

Red Dead Redemption | تاریخ انتشار: 18 می 2010 | شرکت سازنده: Rockstar San Diego | ناشر:   Rockstar Games | امتیاز منتقدین: 95

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

قرن بیستم و تصویری بزرگ از غرب وحشی! پشت زمینه داستان در دوره آغازین انقلاب صنعتی و به تبع آن انقراض دوران کابوی‌ها که از دیده ضدقهرمانی دوست داشتنی با نام جان مارستون روایت می‌شود. آخرین نسخه از Red Dead که اولین شماره از آن را با نسل قبلی در سال 2004 تجربه کرده بودیم، ما را به دنیای وسیعی از دنیای وسترن با شهرهایی بزرگ،حیات وحشی و زنده می‌بردتا برایتان قصه جذاب مردی به نام جان مارستون را روایت نماید. داستانی که به ما می‌فهماند، روایت مناسب از سناریویی جذاب، چه نقش پررنگی در تبدیل شدن یک عنوان به یک شاهکار ایفا می‌کند. گیم پلی بازی مملو از مبارزات جذاب و دوئل‌های لذت بخش به همراه مبارزه در دنیای وحشی برای ادامه بقاست که در کنار اسب سواری و گشت و گذار در شهرهای قدیمی، لذت بخصوصی را دارد. بدون شک، red Dead نه تنها در نسل ششم با PS2، بلکه در نسل هفتم نیز ستاره درخشانی برای این دو نسل محسوب می‌گردد.

L.A. Noire | تاریخ انتشار:  17 می 2011 | شرکت سازنده: Team Bondi | ناشر: راکستار | امتیاز منتقدین: 89

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

فساد، قتل و  در این بین کارآگاهی که در پشت پرده سیاستمداران و پلیس لوس آنجلس خود را در گردابی از سیاهی و تباهی  شهر فرشته‌ها می‌یابد. فیلیپس پلیس لوس‌آنجلسی است که سمت خود را با بروز استعدادهایش از یک پلیس گردشی معمولی به کارآگاه ارتقا می‌دهد. لوس آنجلس قدیمی با ماشین‌های کلاسیک و شاتگان‌های قدیمی! کارآگاه فیلیپس و جمع آوری مدارک و شواهد از صحنه قتل و پرس و جو و گاهی بازجویی از مضنونین و شاهدین حادثه و در نهایت حل معماهای قتل. گیم پلی بازی شامل گشت و گذار در محیط جرم و بررسی شواهد و مدارک گوناگون برای حل معماهای قتل می‌باشد. تصمیم گیرنده نهایی برای کشف راز قتل و پیدا کردن قاتل بر اساس شواهد، شما هستید. داستان بازی نکات قابل توجهی دارد و از اتمسفری مشابه فیلمهای قدیمی ژانر نوآر هالیوودی برخوردار است. با پیشرفت در پرونده‌ها و کشف لایه‌های منفی و فساد نهان پلیس لس آنجلس، داستان پر پیچ و خم La.Noire خود را به رخ می‌کشاند و با یک پایان بندی مناسب شما را شوکه می‌نماید! اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت مملو از مینی‌گیم‌های کارآگاهی و گیم پلی متفاوت و داستانی تحسین برانگیز هستید La.Noire را قبل از پایان نسل هفتم تجربه کنید.

Rayman legends | تاریخ انتشار: 29 آگوست 2011 | شرکت سازنده: Ubisoft Montpellier | ناشر: یوبیسافت | امتیاز منتقدین: 90

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

ریمن, گلوباکس و Teensies با دیگر باز می‌گردند تا گیمرها را به دنیایی فانتزی مملو از محیط‌های هنری چشم‌نواز ببرند! دنیایی که با گیم‌پلی جدید و شخصیت‌های نو همراه شده است. مرحله‌ها دارای فضایی شاد و موزیکال هستند و می‌توانند هر فردی با هر سلیقه‌ای را ساعت‌ها سرگرم نگه دارند! حتی اگر گیمر نباشید و گیم‌پلی تحسین برانگیر این بازی را نیز در نظر نگیریم، تنها تماشای مراحل چشم نواز که حاصل تیم هنزی یوبی‌سافت است و برای آن جایزه‌های بسیاری را از آن خود کرده است، شما را در خود محو می‌کند و زبانتان را وادار به تحسین می‌کند! نسخه‌های جدید همچنین قابلیت وصل شدن به دنیای آنلاین و رقابت با دوستان در مراحل مخصوص و همچنین دیدن سرعت و قدرت رقبا در بوردهای امتیازات را دارد! فکر نمی‌کنم چیز دیگری باقی مانده باشد که از یک عنوان دسته اول انتظار داشته باشد!

FallOut 3 | تاریخ انتشار: 28 اکتبر 2008 | شرکت سازنده: Bethesda Game Studios | ناشر:  Bethesda Softworks | امتیاز منتقدین: 91

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

Valute 101، پناهگاه جدید غربی‌ها که مردم را از استرس دنیای بیرون و خیابان‌های شهر ویران گشته واشنگتون در امان می‌دارد! حشره‌های غول‌پیکر، یورش‌برنده‌ها و سلاخ‌ها همگی تهدید بزرگی برای مهندسی به کار رفته در این پناهگاه به حساب نمی‌آید! تا اینکه اتفاقاتی زندگی را برای شما وارونه می‌کند! قضیه از جایی شروع می‌شود که در حال پیدا کردن پدر گمشده خود هستید و او را در حالی که با سرپرست امنیتی مبارزه می‌کند و امنیت پناهگاه را دچار اختلال می‌کند می‌یابید! در حالی که تمامی این موضوعات مجهول برای شما باقی مانده است اتمسفر ناامن خارج بر شما تحمیل می‌شود. حال شمایید و تبعید شدن به دنیای وحشی بیرون برای پیدا کردن دو چیز: پدرتان و حقیقت! بازی علاوه بر آن که شما را در دنیای خود به سمت مسیرتان راهی می‌کند، به قدری ماموریت‌های جانبی و افرادجانبی با داستان‌ها و خواسته‌های متنوع دارد که به راحتی قلب تپنده بازی را پر تپش نگاه می‌دارند. انتخاب‌هایی که باید انجام دهید، داستان‌هایی که مردم برایتان تعریف می‌‌کنند و ماموریت‌هایی که به عهده‌تان قرار می‌دهند حس زندگی در دنیای پرخطر FallOut را دوچندان تداعی می‌نماید.

Bioshock | تاریخ انتشار: 21 آگوست 2007 | شرکت سازنده: Irrational Games | ناشر:  2K Games | امتیاز منتقدین: 94

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بایوشاک از آن دسته عناوینی در ژانر اکشن داستانی‌ست که شما را در دنیای پررمز و راز، جذاب و گاها دلهره آور خود غرق می‌کند. اسارت ما بین نیروهای بسیار قدرتمند و شهروندانی که جهش ژنی یافته‌اند، شما را برای بقا و زنده ماندن در دنیای زیرآبی و مرموز به تکاپو وا می‌دارد. به واقع، شهر Rapture تنها به عنوان بک‌گراندی برای تماشای محیط بازی و پیشبرد آن نیست، بلکه دنیای زنده‌ای است که نفس می‌کشد، گاهی می‌میرد و گاهی چندان سیاه و تیره می‌شود که شناخت آن لذتی دو چندان دارد. بازی شما را به سوال در رابطه با بخش‌های مختلف وادار می‌کند. با کمک هوش مصنوعی تغییر پذیر و پویا، شیوه و تغییرات هیچ کس با دیگری یکی نخواهد بود! در واقع شما با توجه به نوع بازی خود پیشرفت می‌کنید! موضوعی که جذابیتش، خود به خود ما را برای قرار دادن در لیست بهترین‌های نسل هفتم مجاب کرد. گذشته از این حرف‌ها بایوشاک تنها یک بازی ساده نیست، بلکه هنری‌ست که تجربه آن را به هر گیمری توصیه می‌کنیم.

 Mass Effect| تاریخ انتشار: 20 نوامبر 2007 | شرکت سازنده: BioWare | ناشر:  Microsoft Game Studios و Electronic Arts | امتیاز منتقدین: 89

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بدون شک غالب گیمرها انتشار MassEffect 2 را برای کنسول PS3 در خاطراتشان ثبت شده است. عنوانی که در ابتدا تنها برای کامپیوترهای شخصی و کنسول Xbox360 روانه بازار شد و بعد از گذشت یک سالی، به صورت ناگهانی سر از کنسول ژاپنی‌ها درآورد و بدین ترتیب، گیمرهای سونی نیز از لذت بازی کردن با یک RPG با مایه‌های اکشن بهره‌مند شدند! عنوانی که با انتخاب‌های فراوان و مهم که انتهای بازی‌تان را دگرگون می‌کنند در محیطی فضایی و تخیلی شما را همراه دائمی خود می‌سازد.بعد از گذشت پیچ و خم‌های متفاوت، بالاخره هر سه نسخه فرنچایز برای کنسول سونی در دسترس است، اما نسخه دوم این فرنچایز را می‌توان بهترین تجربه از این داستان فضایی دانست. داستان در نسخه دوم تقریبا در دستان گیمر قرار دارد و او خود، مسئول سرنوشت شخصیت‌های بازی است. جمعی از شخصیت‌ها از کاراکترهای قدیمی گرفته تا چهره‌های جدید، همگی در این نسخه دست به دست هم داده‌اند تا داستانی قابل توجه را در گیم پلی اکشن و المانهای RPG روایت نمایند. تاکنون  نیز عناوین بسیاری امکان تغییر داستان را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند، اما کمتر بازی یافت می‌شود که تا این حد سرنوشت کل بازی را وابسته به انتخاب گیمرها کرده باشد.

Limbo | تاریخ انتشار: 21 جولای 2010 | شرکت سازنده: Playdead | ناشر: مایکروسافت و Playdead | امتیاز منتقدین: 88

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

لیمبو از آن دسته بازی‌هایی است که ثابت می‌کند گیم پلی جذاب و خلاقانه در کنار طراحی هنری و چشم نواز می‌تواند بازی‌های کم هزینه را به یکی از بهترین عناوین نسل بدل کند! محیط بازی به صورت دو بعدی و سیاه سفید است که شخصیت بازی را برای پیشبرد داستانی ساده همراهی می‌کند. همین محیط ساده با گیم پلی جذابی که شما را وادار به تفکر و حل معماهای ساده و متنوع می‌کند، تجربه لذت بخشی را به همراه می‌آورد.

Tomb Raide | تاریخ انتشار: 5 مارچ 2013 | شرکت سازنده: Crystal Dynamics | ناشر: Square Enix | امتیاز منتقدین:  87

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بعد از سال‌ها تجربه قرار گرفتن در نقش لارا کرافت، دزد مقبره‌های تاریخی و حل معماهای گوناگون توسط او، این بار با لارای دیگری در سال 2013 روبرو شدیم. لارای جدید دیگر آن جنگجوی همه فن حریف نیست، بلکه بعد انسانی شخصیت او جان تازه‌ای گرفته و با لارایی شکست‌پذیر، احساسی و انسان‌تری طرف هستیم که در طی بازی پیشرفت می‌کند و به لارایی که در عناوین قبلی می‌شناختیم نزدیک و نزدیک‌تر می‌گردد. گیم پلی بازی مملو از معماها و اکشن لذت بخشی‌‌ست که تجربه قرار گرفتن در نقش لارا کرافت را به یکی از لذت بخش‌ترین عناوین نسل هفتم بدل می‌کند. گرافیک بازی نیز پیشرفت محسوسی دارد که بهترین عنوان در این سری را از این بابت به خود اختصاص می‌دهد. روی هم رفته اگر می‌خواهید که با لارای ساده‌ای که هنوز دختری بیش نیست آشنا شوید، تجربه این بازی را از دست ندهید.

FarCry 3 | تاریخ انتشار: 29 نوامبر 2012 | شرکت سازنده: Ubisoft Montreal | ناشر: یوبیسافت | امتیاز منتقدین: 88

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

این شمایید و یک جزیره پهناور که حیات وحشش از یک طرف و دشمنان و باندهای مواد مخدر و انسانهایی که دچار جنون هستند در طرف دیگر، تهدید جان شما محسوب می‌گردند. بازی سیستم گیم پلی اکشن خود را حفظ نموده و بعضی المان‌های تازه را به آن در فضایی جنگلی و پهناور اضافه نموده است. با به روزرسانی‌هایی که از ترکیب مواردی که از حیوانات و گیاهان ساخته می‌شود، می‌توانید مواد و سلاحهای جدید بخرید و از امکانات جدید بهره‌مند شوید. به طور کلی گشت و گذار در فضای پهناور جزیره با وسایل نقلیه و هجوم به قلب دشمن، تجربه دلچسبی از یک شوتر اول شخص در هفتمین نسل به همراه می‌آورد.

Dishonored | تاریخ انتشار: 9 اکتبر 2012 | شرکت سازنده: Arkane Studios | ناشر: Bethesda   Softworks | امتیاز منتقدین: 80

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

فضایی تیره و قهرمانی که در پشت نقاب شهر، بوی تعفن، خیانت و توطئه را احساس می‌کند و در همان ابتدای بازی درگیر توطئه حکومت می‌شود. حال این شمایید که از اوج قدرت به ذلت فرود آمده‌اید و علاوه بر پاک کردن نام و اعتبار خود، باید به دنبال راهی برای جلوگیری از به قدرت رسیدن افراد فاسد و مبارزه با حکومت جدید باشید. سیستم گیم پلی بازی با ترکیب جادوها، سلاح‌ها و راه و روش‌های مخفی کاری متنوع و گاهی هم درگیری‌های اکشن همراه است. فضای شهر تیره، خفقان آور و پر از مریضی‌ست که به خوبی جو خفقان و بیچارگی مردم دنیای Dishonored را به شما القا می‌کند. هر چند گرافیک بازی چندان جالب توجه نیست، اما داستان زیبا و سرشار از شعارها و صحبتهای نمادین، Dishonored را به عنوانی قابل توجه در نسل هفتم تبدیل می‌سازد.

The Walking Dead | تاریخ انتشار: آپریل  2011 (فصل اول) تا 21 نوامبر 2012 (فصل پنجم) | شرکت سازنده: Telltale Games | ناشر: Telltale Games | امتیاز منتقدین: 82

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

داستان سرایی و نحوه روایت راه درازی‌ است که کمتر سازنده‌ای می‌تواند به خوبی Telltale، سازنده این عنوان، به این خوبی از پس آن برآید. روایتی ناب از دنیای مردگان که با داستان فردی محکوم و زندانی به نام لی آغاز می‌شود که بعد از روی دادن حوادثی خود را تنها و مجروح در دنیایی مملو از مردگان متحرک می‌یابد. داستان روابط‌ عاطفی به قدری تاثیر گذار است که آدم دیگر گرافیک پر زرق و برق عناوین AAA را فراموش می‌کند و محو طراحی ساده ولی هنری Walking Dead می‌گردد. در ادامه با پیشروی اپیزودهای بعدی، کاراکترهای متنوعی به بازی اضافه می‌شوند و ما را هر چه بیشتر با گذشته و شخصیت‌ خودمان و اطرافیان‌مان آشنا می‌سازد و هر گیمری را در مسیر متفاوتی از انتخاب‌هایی که پیش از این انجام داده قرار می‌دهد. سیستم گیم پلی بازی بسیار ساده است و با اشاره و کیلیک طی می‌شود.نکته جالب توجه در این بازی داستان فوق‌العاده آن و سیستم انتخاب در بازی‌ست به طوری که در سرتاسر بازی ناچار به انتخاب‌های گاها دردناکی می‌شوید که مسیر بازی شما را تغییر می‌دهد و شما را با اتفاقاتی تازه آشنا می‌سازد.  وجود روابط پیچیده و انتخاب‌هایی که به ناچار باید در رابطه با شخصیت‌های بی‌شماری که در بازی به آن‌ها برخورد می‌کنید، داشته باشید، عنوان جدید Telltale را به طور مسلم به یکی از بهترینهای نسل هفتم تبدیل می‌کند.

Borderlands 2 | تاریخ انتشار: 18 سپتامبر 2012 | شرکت سازنده: Gearbox Software | ناشر: 2K  Games | امتیاز منتقدین: 89

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

دومین قسمت از یکی از بهترین عناوین نسل هفتم، نماینده‌ای انتخاب شد برای معرفی سری Borderlands! نسخه دوم بار دیگر شما را با تکیه بر کارگروهی که با کمک دوستان افلاین یا آنلاین‌تان اجرا می‌شود، به دنیای بوردرلندز و پاندورا می‌برد تا سلاح به دست رمز و رموز تازه‌ای را کشف کنید. داستان هنری به همراه شخصیت‌های جدید، مهارت‌های تازه و غیره همگی دست به دست هم داده‌‌اند تا ما را در انتخاب این عنوان برای قرار گرفتن در لیست بهترین‌های نسل هفتم مصمم نمایند.

Deus Ex: Human Revolution | تاریخ انتشار: 23 آگوست 2011 | شرکت سازنده: Eidos Montreal | ناشر: Square Enix | امتیاز منتقدین: 90

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

سال 2027 است و بشر در حال ورود به عصری جدید از تکنولوژی است که به او این اجازه را می‌دهد که به جای اعضای طبیعی از دستگاه‌های مکانیکی پیشرفته جایگزین استفاده نماید. جایگزین‌هایی که به کمک آن انسان سریع‌تر می‌دود، قدرت بیشتری دارد، سریع‌تر و بهتر فکر می‌کند و به طور کلی آن طور که می‌خواهد ژنتیک خود را تغییر می‌دهد. حال نوبت به انسانی به نام آدام جنسون رسیده که روایت داستان از دست دادن اعضا و جوارحش در درگیری در برابر افرادی با دست و پاهای مکانیکی که قصد حمله به شرکت معروف تکنولوژی را داشته‌اند، آغاز کند. بعد از این اتفاق آدام با دست و چشم و بدن مکانیکی تازه خود در پی کشف حقیقت پشت ماجرا و پیدا کردن علت حادثه‌ می‌باشد.سیستم گیم پلی بازی بسیار جالب توجه است. شما برای رد کردن مراحل مختلف چندین و چند راه گوناگون در روبروی خود دارید. می‌توانید به صورت مخفیانه از بین دشمنان عبور کنید یا سلاح به دست به قلع و قم هر چه در روبروی خود می‌بینید بپردازید. همچنین می‌توانید با دور زدن محیط‌ها خود را مخفیانه از پشت دشمنان به محل مورد نظر برسانید و با کمترین درگیری مراحل را به اتمام برسانید!به طور کلی تجربه Deus Ex از آن دسته تجربه‌هایی‌ است که یکبار امتحان آن لذت قابل توجهی به همراه دارد.

Minecraft | تاریخ انتشار: 18 نوامبر 2011 | شرکت سازنده: Mojang | ناشر: Mojang و مایکروسافت | امتیاز منتقدین: 93

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

خلاقیت همان چیزی‌ست که در سرتاسر MineCraft موج می‌زند و بازی نیز شما را به لذا بردن از آن دعوت می‌کند.  تنها کافی‌ست بلوک‌های مکعبی‌تان را بردارید و هر تصویری که دوست دارید خلق کنید! از ساختمان‌ها و بناهای معروف گرفته تا تصاویر هنری و ...! می‌توانید دنیایی از زیبایی‌ها و نوآوری خلق کنید و آن را با دوستانتان و حتی باقی افراد به اشتراک بگذارید! گیم پلی اعتیاد اور و خلاقیت فراوان بدون شک شما را به یکی از چندین میلیون گیمری که از این عنوان استفاده می‌کنند، قرار خواهد داد.

بروزرسانی:

Crysis 3‌ | تاریخ انتشار: 19 فوریه 2013 | شرکت سازنده: Crytek Studios| ناشر: Electronic Arts  | امتیاز منتقدین: 77

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

به جنگل خوش آمدید! در سومین نسخه از فرنچایز اکشن-اپن ورلد تولید شده با موتور بازی‌سازی قدرتمند Cry-Engine، شکار به شکارچی تبدیل می‌شود و گیمرها بار دیگر در نقش "Prophet" به نیویورک سال 2047 باز می‌گردند تا هر چه بر سر راه خود می‌بینند را به خاک و خون بکشانند.

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که شما با بازگشت به نیویورک با شهری قرنطینه شده توسط یک محیط گنبد شکل روبرو می‌شوید که حاصل آن درخت‌های عظیم جثه و رودهای جنگلی است! شما پس از پرده برداشتن از حقایقی که پشت ماجرای عامل اصلی این قرنطینه و گروهی که در پس پرده آن است، به انتقام و نابودی انسان‌ها و موجوات فضایی که در سرراهتان قرار می‌گیرد دست خواهید برد.گیم پلی فوق العاده و پر هیجان که لحظه‌ای شما را آرام باقی نمی‌گذارد و از در و دیوار آن ‌آدم‌ها و موجودات فضایی به سمت شما سرازیر می‌شوند آدرنالین خونتان را تا کجا که نمی‌برد. در کنار این‌ها، گرافیک بسیار چشم نواز که به بهترین نحو ممکن محیط جنگلی و فضای سرد و خشن بازی را به شما القا می‌کند، Crysis را در زمره بهترین‌ها قرار می‌دهد.

Orange Box‌ | تاریخ انتشار: 9 اکتبر 2007 | شرکت سازنده: Valve Corporation و EA | ناشر: Valve Corporation  | امتیاز منتقدین:96

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

دکتر فریمن را گیمرهای قدیمی به خوبی به یاد دارند. شخصیت سوپر محبوب دنیای Half-Life که اگر از هر گیمر حرفه‌ای لیستی از بهترین کاراکترهای دنیای گیم را بپرسید، بدون شک نام دکتر را در آن ده‌تای اول قرار خواهد داد.

ما برای اینکه به اصطلاح با یک تیر دو نشان را مورد اصابت قرار دهیم، از میان عناوین مرتبط به فرنچایز Half-Life عنوان Orange Box را برگزیدیم. این بازی شامل پنج بخش (Half-Life 2 - Half-Life 2: Episode One - Half-Life 2: Episode Two  -Portal - Team Fortress 2) می‌شود که نه‌تنها شما را با Half-life بلکه با کل عناوین محبوب Valve‌ همچون Portal نیز آشنا می‌سازد. اگر دوست دارید کمی با دکتر فریمن تجدید خاطره کنید و بار دیگر از گیم پلی ناب و داستانی که شخصیت پردازی خاص به آن جانی تازه بخشیده است، بهره‌مند شوید تجربه این عنوان را به شما توصیه می‌کنیم.

Portal 2 | تاریخ انتشار: 19 آپریل 2011 | شرکت سازنده: Valve Corporation | ناشر: Valve Corporation  و EA | امتیاز منتقدین:95

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

Portal هوش شما را در عوض اکشن و تفنگ‌هایتان برای مبارزه با وجهه اهریمنی علم به چالش می‌کشد. حس شوخی در سرتاسر بازی موج می‌زند، پازل‌ها بسیار زنده‌اند و هر آنچه که نسخه قبلی بازی به بازیکنان عرضه شده بود، تکامل یافته و وجهه بهتری به خود گرفته است. این بار دیگر تنها نیستید و با کاراکترهای گوناگون می‌توانید از سد لابراتورهای علمی که هر کدام حس مخصوص خود را دارند و با پازل‌ها و معماهای گوناگون پر شده‌اند، عبور کنید.  مبارزه با هوش مصنوعی اهریمنی به نام GLaDOS بپردازید و از لذت شکستن قوانین فیزیک و مواجهه با مراحل گوناگون که از پازل‌ها و معماهای قابل توجه مملو شده‌اند بهره‌مند شوید.

تا به اینجا و در اولین بخش از مقالات ویژه نسل هفتم، با عناوین مشترک کنسول‌های این نسل آشنا شدیم. در بخش‌های بعدی به عناوین انحصاری هر کنسول در قالب مقاله‌ای جداگانه خواهیم پرداخت! با زومیت در روزهای آینده و برای وداع مفصل با نسل هفتم همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات