HTC سه ماهه سوم سال 2013 را با 101 میلیون دلار ضرر پشت سر گذاشت

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی تایوانی HTC که با مشکلات مالی شدید، دست به گریبان است، گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال 2013 را منتشر نموده و در آن به ضرر 101 میلیون دلاری اشاره کرده است. تحلیل گران بازار دلیل این ضرر را در استقبال کم کاربران از HTC One عنوان نموده‌اند.
تبلیغات

درست در زمانی که سامسونگ سه ماهه سوم سال جاری را با سود 9.4 میلیارد دلاری پشت سر گذاشته است، HTC در همین فاصله زمانی 101 میلیون دلار ضرر داده است.

این اولین سه ماهه کمپانی تایوانی HTC از سال 2002 است که با ضرر خالص به پایان می‌رسد. این کمپانی که هنوز به عنوان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود، نتوانسته در مقابل رقیبان قدرتمندی همچون اپل یا سامسونگ مقاومت کند.

درست زمانی که سامسونگ خبر از رکورد جدید در کسب سود بیشتر می‌دهد، HTC از رکورد در بیشترین ضرر در کل تاریخ شرکت می‌گوید. این کمپانی در سه ماهه سوم سال 2013 نزدیک به 101 میلیون دلار ضرر داده است.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری پس از عرضه تلفن HTC One از آن به عنوان بهترین تلفن هوشمند جهان یاد کردند، حال این سوال در ذهن ما شکل می‌گیرد که چرا HTC نتوانست تلفن HTC One را آنطور که باید و شاید به فروش برساند و از آن طرف سامسونگ با ارائه تلفن هوشمند Galaxy S4 که از ظاهر و کیفیت ساخت مشابه پرچمدار نسل قبل خود برخوردار بود، بیش از 30 میلیون دستگاه فروش داشت؟ شاید دلیل آن بودجه خارق العاده 13 میلیارد دلاری بخش مارکتینگ سامسونگ باشد، شاید هم امکاناتی که تلفن سامسونگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بیشتر باشند.

به نظر شما چرا کاربران از محصولات سامسونگ بیشتر از محصولات HTC استقبال می‌کنند؟ راز موفقیت سامسونگ یا اپل را در چه چیز می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات