بوشنل، موسس آتاری: تیم‌کوک، استیو‌جابز نیست

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اگر تا حال نام نولان بوشنل به گوشتان نخورده است، بهتر است بدانید وی موسس شرکت آتاری و یکی از کهنه سربازان عرصه‌ی تکنولوژی است. همچنین وی در سال 1977 رستوران‌های زنجیره‌ای Chuck E. Cheese را برای دوستداران بازی‌های رایانه‌ای متفاوت تاسیس کرده است.
تبلیغات

بوشنل اولین شخصی است که استیو جابز جوان را در سال 1974، در دوران سیروسلوک وی در آموزه‌های مکتب ذن با ساعتی 5 دلار به استخدام آتاری درآورد. به اعتقاد بوشنل، تیم‌کوک، مدیرعامل کنونی اپل، شخصی است که دوست دارد همه‌‌ی امور در روند پیش‌بینی شده طی شود. به‌نظر بوشنل، مدیر عامل اپل باید شخصی باشد که همیشه چیزی برای شگفت زده کردن دیگران داشته باشد. فردا دومین سالگرد در گذشت استیو جابز پس از ابتلای وی به سرطان پانکراس است.

همچنین نولان بوشنل اضاقه کرد:

من یکی از کاربران و طرفداران محصولات اپل بودم. اما اخیرا بیش از آنکه از محصولات اپل استفاده کنم، از تولیدات و خدمات گوگل بهره می‌گیرم.

بوشنل کتاب جدید خود را با نام "یافتن استیو جابز جدید: چگونه یک استعداد را پیدا کرده و پرورش دهیم" به چاپ رسانده است. به اعتقاد بوشنل، تیم کوک یک مدیر اتوکشیده و محافظه کار است. حقیقتی که در مورد افراد و مدیران اتو کشیده صادق است تصور این افراد از نوآوری است، به نظر این افراد کارهای انجام شده توسط آن‌ها یک تحول و نوآوری بزرگ است، در حالی که باید اقدامات این افراد را تغییر کوچک نامید. تیم‌کوک نهایتا می‌تواند یک آیفون ارزان ساخته و به بازار عرضه کند. به عقیده‌ی بوشنل، استیو جابز و استیو وازنیاک، شور و اشتیاقی وصف ناپذیر برای نو‌آوری داشتند.

FindingTheNextSteveJobs

بوشنل از تحقیقات و نوآوری‌های انجام شده توسط گوگل استقبال کرده و اقدامات تحقیقاتی گوگل برای تولید خودروهای هوشمند و همچنین  عینک گوگل را بسیار ارزشمند ارزیابی می‌کند. لازم به‌ذکر است که در ابتدای تاسیس اپل، وی شانس سرمایه‌گذاری در این شرکت را از دست داد، چراکه به اعتقاد وی در آن زمان، استیو جابز توانایی اداره‌ی یک شرکت را نداشت.

آیا شما نیز با نولان بوشنل موافق هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات