تربیت هکرهای فردا از طریق فناوری‌های دیروز

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
تصور کنید در زمان کودکی، شخصی به شما مشتی بردهای مدار و چند موتور و... می‌داد و به شما می‌گفت که می‌توانید به کم این‌ها برای خودتان بازی درست کنید. احتمالا شما هم با اشتیاق و علاقه فراوان شروع به بازی کردن و اتصال آن‌ها به هم می‌کردید تا بتوانید برای خود سرگرمی مناسبی دست و پا کنید. گروه DIY Gamer قصد دارند تا رویای بالا را برای کودکان امروزی محقق کند.
تبلیغات

کیت DIY Gamer به همراه چند بازی پیشفرض کلاسیک مثل مار و پله عرضه می‌شود. وقتی بچه‌ها از بازی‌ها خسته شوند به جای اینکه به سراغ دانلود بازی جدید بروند می‌توانند بر اساس پلتفرم Arduino کد بازی خود را بنویسند. این کیت همچنین امکان افزودن امکانات صوتی ابتدایی یا استفاده به صورت چند نفره به صورت بیسیم و به کمک سیگنال‌های فروسرخ را دارد.

مهارت‌هایی که در این کیت به کودکان آموخته می‌شوند، به نسبت زیاد هستند. کودکان در این بازی مجبور می‌شوند لحیم کاری، برنامه نویسی و خلاق بودن را یاد بگیرند. البته با وجود گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها که بازی‌های بسیاری را به راحتی در دسترس کودکان قرار می‌دهد قدری سخت است تا کودکی را به سمت این بازی‌های مفید و آموزنده سوق داد.

البته می‌توان از این کیت به عنوان یک پروژه یا کار درخانه دانش آموزی استفاده کرد تا ضمن مفرح بودن آموزش را نیز برای کودکان در بر داشته باشد. به کمک این کیت و بازی‌هایی از این دست، می‌توان امیدوار بود تا در آینده شاهد خلاقیت و مهارت‌های بسیار بیشتری در مهندسان و مخترعان نسل بعد بود.

آیا شما هم به این کیت علاقه مند شدید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات