ویلیام سی. لو، خالق IBM PC در سن ۷۲ سالگی درگذشت

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ویلیام سی. لو خالق IBM PC بود. اولین کامپیوتر شخصی IBM در سال ۱۹۸۱ به سرپرستی وی تولید شد و یک سال بعد وی به عنوان مرد سال مجله تایمز شناخته شد. در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مردی که IBM PC اول را خلق کرد، ویلیام سی. لو، در سن ۷۲ سالگی درگذشت. وی وقتی که مدیر عامل آن زمان IBM، فرانک کری را قانع کرد که با فرهنگ حاکمه آن زمان IBM امکان ساخت چنین ماشینی در کوتاه مدت وجود ندارد، یک تیم ۱۲ نفره از مهندسین قدر که بعدها به «دوجین کثیف» معروف شدند، به سرپرستی وی شکل گرفت. آنها کامپیوتر IBM PC را با استفاده از یک پردازنده 8088 اینتل و سیستم عامل DOS 1.0 خلق کردند. نتیجه کار یک کامپیوتر شخصی ۱۵۶۵ دلاری بود که منجر به انقلابی در دنیای PCها و کامپیوتر شد. لو در سال ۱۹۸۲ به خاطر ساخت همین کامپیوتر به عنوان مرد سال مجله تایمز برگزیده شد.

علاقه IBM به نرم‌افزارهای متن باز در نهایت منجر به آن شد که این کمپانی بخش پی‌سی خود را در سال ۲۰۰۵ به لنوو بفروشد. ویلیام لو در سال ۱۹۸۸ از کمپانی IBM جدا شد. دلیل جدا شدن وی از این کمپانی قدیمی به گفته خودش آن بود که تیم او نمی‌خواست دنیا را تغییر دهد و فقط می‌خواستند «توسعه‌دهندگان IBM روی محصولات IBM کار کنند، نه محصولات اپل!».

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات