گزارش وضعیت مالی نوکیا در سه ماهه سوم 2013: فروش 8.8 میلیون دستگاه تلفن لومیا، بازگشت به وضعیت سوددهی

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال 2013 را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که وضعیت کمپانی فنلاندی نسبت به فصل قبل کمی بهبود یافته و محصولات این شرکت رفته رفته مخاطبات بیشتری را به خود جلب می‌کنند.
تبلیغات

امسال نوکیا از چندین محصول جدید از خانواده لومیا رونمایی کرد و این کمپانی تمام تلاش خود را کرد تا در بازه‌های مختلف قیمتی، محصولات متنوعی را عرضه کند. نکته جالب توجه در گزارش مالی نوکیا در سه ماهه سوم 2013 مربوط به رشد قابل توجه 400 درصدی فروش تلفن‌های این شرکت در شمال امریکا است. نوکیا در این فاصله زمانی توانسته 1.4 میلیون دستگاه تلفن لومیا را در این منطقه به فروش برساند و این در حالی است که در سه ماهه دوم تنها 0.3 میلیون دستگاه از تلفن‌های این شرکت در شمال امریکا به فروش رسیده بودند.

یکی از تاثیرگذارترین محصولات نوکیا در میزان فروش و متقابلا محبوبیت ویندوز فون، تلفن ارزان قیمت و خوش ساخت لومیا 520  بوده است. فنلاندی‌ها در سه ماهه سوم 2013 بیش از 8.8 میلیون دستگاه تلفن هوشمند را به فروش رسانده‌اند.

نوکیا در این فاصله زمانی توانسته 162 میلیون دلار سود را از درآمد 7.79 میلیارد دلاری بدست آورد. شاید این میزان سود، رقم قابل ملاحظه‌ای به شمار نرود، اما اگر بخواهیم آن را با ضرر 564 میلیون یورویی سال گذشته این شرکت مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که نوکیا روند رو به رشد و مثبتی را طی می‌کند.

درآمد بخش سرویس‌ها و ابزارهای نوکیا در سه ماهه سوم 2013 حدود 6 درصد افزایش یافته است. این بخش از نوکیا به زودی به مایکروسافت منتقل می‌شود و کنترل کامل آن را ردموندی‌ها برعهده خواهند گرفت.

منبع Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات