کدام گوشی منحنی‌شکل را می‌پسندید: گلکسی Round سامسونگ یا G Flex ال‌جی؟

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
به تازگی دو کمپانی بزرگ کره‌ای ال‌جی و سامسونگ گوشی‌هایی ساختارشکنانه‌ای را معرفی کرده‌اند که به زودی روانه بازار کره خواهند شد. گوشی‌های منحنی‌شکل ال‌جی جی‌ فلکس و سامسونگ گلکسی راند تنها رقیبان این حوزه جدید بازار هستند. در ادامه به مقایسه اجمالی این دو گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.
تبلیغات

سامسونگ و ال‌جی اولین کمپانی‌هایی هستند که وارد بازار گوشی‌های منحنی‌شکل شده‌اند. جی فلکس ال‌جی و گلکسی راند سامسونگ گوشی‌های جدید این دو کمپانی کره‌ای هستند که هر دو از نمایشگرهای منحنی‌شکل بهره می‌برند. مدت زیادی بود که شایعاتی مبنی بر تولید گوشی‌های این چنینی توسط سامسونگ نقل می‌شد، اما کسی نمی‌دانست چه زمانی گوشی‌های منحنی شکل وارد بازار می‌شوند.

سوال مهمی که مطرم می‌شود این است که آیا ما واقعا به گوشی‌های منحنی‌شکل نیاز داریم؟  آیا واقعا شکل منحنی نمایشگر، ارزش، قابلیت یا کاربری جدیدی به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند؟ یا این که فقط ترفندی است تا گوشی‌های هوشمند بیشتری توسط کمپانی‌ها به فروش برسد؟ سامسونگ از ابتدا فروش گلکسی راند را به کشور کره جنوبی محدود کرده و اعلام نموده که این گوشی با قیمت 1000 دلار روانه بازار این کشور خواهد شد.

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد بی‌گدار به آب بزند و ترجیح می‌دهد در اولین قدم بازار این ژانر جدید گوشی‌های هوشمند را بسنجد. اما ال‌جی رسما از G Flex رونمایی کرده و تمام مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را منتشر نموده است. این کمپانی اعلام نموده که گوشی منحنی شکل خود را برای هر سه اپراتور کره جنوبی ارائه خواهد کرد، اما هنوز هیچ اطلاعات دقیقی درباره ارائه آن به بازارهای خارجی و قیمت دقیق جی‌ فلکس فاش نشده است.

g-flex-vs-galaxy-round-1

اجازه بدهید مقایسه‌ای اجمالی بر Galaxy Round سامسونگ و G Flex ال‌جی داشته باشیم تا ببینیم کدامیک گزینه مناسب‌تری برای خرید هستند.

شکل و فرم گوشی

مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی در انحنای آنها است. سامسونگ ترجیح داده تا انحنای گوشی از چپ به راست باشد تا همچون یک فنجان با ارگونومی بسیار خوبی در دستان شما قرار گیرد، در حالی که جهت انحنای ال‌جی جی فلکس از بالا به پایین است و در نتیجه نحوه قرار گرفتن آن در دست، به جز هنگام مکالمه، کمی دشوارتر است. ال‌جی در بیانیه خبری خود گفته است که انحنای این گوشی به شکلی است که گوشی به راحتی در جیب پشت قرار می‌گیرد (چه کسی گوشی‌اش را در جیب پشتش می‌گذارد؟) و البته هنگام مشاهده فیلم تجربه‌ای شبیه به سینماهای IMAX را به کاربران ارائه می‌کند. البته برای مکالمه تلفن به نظر انحنای G Flex بهتر و کاربردی تر از Round سامسونگ است. اما واقعا کدامیک از این دو حالت برای ارگونومی و استفاده آسان‌تر مناسب است؟

g-flex-vs-galaxy-round-2

ابعاد

جی فلکس ال‌جی گوشی بزرگتری است و از یک نمایشگر 6 اینچ منحنی P-OLED بهره می‌برد. ابعاد کلی گوشی نیز 160.5x81.6x7.9 میلی‌متر است و 177 گرم وزن دارد. گلکسی راند سامسونگ مجهز به یک نمایشگر 5.7 اینچی AMOLED منحنی‌شکل است و دارای ابعاد کلی 151.1x79.6x7.9 میلی‌متر می‌باشد. وزن این گوشی نیز حدودا 154 گرم است.

رزولوشن

در این زمینه شاید تصور کنید که جایی برای رقابت وجود ندارد، چرا که نمایشگر 1920 در 1080 فول اچ‌دی با تراکم 386 پیکسل بر اینچ گلکسی راند احتمالا عملکرد بسیار بهتری را نسبت به نمایشگر 1280 در 720 اچ‌دی با تراکم 245 پیکسل بر اینچ جی فلکس ارائه خواهد کرد. اما احتمالا چیدمان ساب-پیکسل‌ها در نمایشگر OLED ال جی از نوع RGB است و از آن طرف سامسونگ از همان چیدمان Pentile بهره برده است، از این رو تا این دو تلفن را در کنار یکدیگر قرار ندهیم نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی در مورد کیفیت آن‌ها داشته باشیم.

پردازنده

هر دو دستگاه از پردازنده اسنپدراگون 800 کوالکام با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 300 بهره می‌برند. محصول سامسونگ مجهز به حافظه رم 3 گیگابایتی است در حالی که جی فلکس از رم 2 گیگابایت بهره می‌برد، که ممکن است منجر به تفاوت دو گوشی در چندوظیفگی گردد.

دوربین

هر دو کمپانی مجهز به یک دوربین 13 مگاپیکسل در جلو یک دوربین 2 مگاپیکسل در جلو هستند. نرم‌افزار دوربین دو دستگاه با هم تفاوت‌های آشکاری دارند. البته هر دو گوشی گلکسی نوت 3 و ال‌جی جی 2 که این گوشی‌ها بر اساس آنها ارائه شده‌اند، تصاویر بسیار خوبی را به ثبت می‌رسانند.

باتری

در این زمینه ال‌جی برتری کامل دارد. باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی جی فلکس عملکرد به مراتب بهتری نسبت به باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی سامسونگ دارد. البته این مقایسه روی کاغذ است و وقتی این محصولات به بازار عرضه شوند باید ببینیم که باتری کدامیک در عمل وضعیت بهتری را خواهد داشت.

نتیجه‌گیری

با توجه به شکل ظاهری این دو گوشی احتمالا جی فلکس ال‌جی تعجب افراد بیشتری را برخواهد انگیخت. شکل انحنای این گوشی رادیکال‌تر و ساختارشکنانه‌تر از گلکسی راند سامسونگ است. در زمینه مشخصات سخت‌افزاری محصول سامسونگ به خاطر نمایشگر نسبتا بهتر و حافظه رم بالاتر شرایط بهتری دارد، اما در زمینه باتری جی فلکس ال‌جی پیروز میدان است. البته در نهایت باید تا زمان عرضه رسمی این گوشی‌ها به بازار منتظر باشیم تا ببینیم کدامیک در عمل شرایط بهتری خواهد داشت.

نظر شما درباره این دو گوشی منحنی‌شکل چیست؟ آیا گوشی‌ منحنی‌شکل می‌تواند یک مزیت به حساب آید؟ اگر جوابتان مثبت است، محصول کدام‌یک از این دو کمپانی کره‌ای را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات