مایکروسافت: اپلیکیشن‌های تحت وب در نسخه ۱۱ اینترنت اکسپلورر بهبود می‌یابند‎

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
طی ماهیان اخیر، مایکروسافت مسائل مختلفی را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون پس از سپری شدن عرضه‌ی تبلت‌های سرفیس و هیایوی به‌پا شده از اعلام کناره‌گیری استیوبالمر از سمت مدیر عاملی، به توسعه‌ی اسلحه‌ی پنهان و قدیمی خود بازگشته است.
تبلیغات

پس از انجام تغییرات و توسعه‌ی نسخه‌ی جدید مایکروسافت، این کمپانی درصدد نشان دادن قابلیت‌های جدید اینترنت‌اکسپلورر از قبیل اجرای بازی‌های رایانه‌ای در نسخه‌ی جدید است. مایکروسافت امروز اقدام به معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید مرورگر خود در حوزه‌ی پردازش متون و کلمات و همچنین تولید محتوا پرداخت.

به‌گفته‌ی Jianfeng Lin و Ben Peters، مدیران پروژه IE، که طی یک پست در وبلاگ خود به تشریح قابلیت‌های جدید پرداختند، با استفاده از اینترنت ‌اکسپلورر 11 کاربران قادرند تا محتویاتی را با قابلیت تعبیه تصاویر و متن در مرورگر خود تهیه کنند. همچنین می‌توان با استفاده از ویژگی‌هایی همچون copy-and-paste و undo تصاویر یا متونی را از طریق منابع و محتویات خارج از محیط مرورگر به آن وارد کرد.

IE11ENV

از دیگر قابلیت‌های اینترنت‌اکسپلورر 11 می‌توان به توانایی این مرورگر در شناسایی متونی اشاره کرد که بصورت لیست‌های بولت‌دار در محیط مرورگر وارد می‌شوند. IE 11 این توانایی را دارد تا با شناسایی این گونه متون، آن‌ها را به کدهای HTML مربوطه ترجمه کند. وجود لیست‌ها تودرتو و همچنین تصاویر نیز خللی در کار مرورگر ایجاد نمی‌کند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد می‌توان تصاویر را از کلیپ‌بورد در این محیط Paste کرد. از نظر لین و پیترز، این قابیلت کمک شایانی به سرویس Office 365 مایکروسافت خواهد کرد که بصورت آنلاین به ارائه خدمات به کاربران مشغول است. مطمئنا این سیستم به سایر سرویس‌های آنلاین همچون Google Docs و Evernote نیز کمک خواهد کرد.

IE 11 با ویندوز 8.1 ارائه شده است. همچنین نسخه‌ی 11 این مرورگر قابیلت کار با ویندوز ۸ را نیز داراست. نسخه‌ی آزمایشی آن نیز برای ویندوز 7 عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات