گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه سوم 2013: سود خالص 5.2 میلیارد دلاری، رشد فروش سرفیس

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت نیز همچون دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال 2013  را ارائه کرد. هرچند درآمد ردموندی‌ها نسبت به فصل دوم 2013 کاهش یافته و به رقم 18.5 میلیارد دلار رسیده، اما سود خالص این شرکت رشد داشته و به رقم 5.2 میلیارد دلار رسیده است.
تبلیغات

درآمد و سود مایکروسافت در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی را تجربه نموده. هرچند درآمد این شرکت از بابت فروش سیستم عامل ویندوز حدود 7 درصد کاهش یافته، اما با این حال درآمد مایکروسافت از بابت تبلیغات در موتور جستجوی بینگ نزدیک به 47 درصد رشد یافته است.

تبلت سرفیس نیز در سه ماهه سوم نسبت به فصل قبل افزایش یافته و به رقم 400 میلیون دلار رسیده است. بخشی از افزایش درآمد مایکروسافت در بخش سرفیس به کاهش قیمت این محصول مربوط بوده است.

مایکروسافت همچنین نسخه جدید سیستم عامل خود را با نام Windows 8.1 عرضه کرد که درآمد 113 میلیون دلاری را تنها از بابت پیش فروش این سیستم عامل به همراه داشته. شاید این سیستم عامل کاربران را مشتاق به بروز رسانی یا خرید کامپیوتر جدید نیز بکند که آن هم در درآمد مایکروسافت در سه ماهه آخر سال تاثیر گذار خواهد بود. علاوه بر ویندوز 8.1، مایکروسافت نسل جدید تبلت‌های سرفیس خود (Surface 2 و Surface Pro 2) را نیز به همراه ایکس باکس وان در سه ماهه پایانی 2013 عرضه می‌کند، تا بتواند درآمد و سود خود را در فصل خرید به حداکثر برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات