سامسونگ به دلیل انتشار کامنت‌های تقلبی 340 هزار دلار جریمه شد

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش در زومیت خواندید که سامسونگ متهم به استخدام افرادی برای پست نمودن نظرات مثبت برای محصولات خود و همچنین نظرات منفی و غیرواقعی برای محصولات رقبایش شده است. حالا دادگاه این غول کره‌ای را 340 هزار دلار جریمه نموده است.
تبلیغات

اولین بار در ماه آپریل کمیسیون تجارت منصفانه تایوان به بررسی این موضوع پرداخت. این کمیسیون پس از تحقیقات گسترده متوجه شد که سامسونگ تعداد بسیار زیادی نویسنده را استخدام نموده تا فضای مجازی وب سایت‌های تایوانی را به سمت خود جهت دهی کند.

این کمیسیون اعلام کرده که سامسونگ از یک شرکت واسطه برای استخدام نویسنده‌ها استفاده نموده و در همین راستا نزدیک به 100 هزار دلار هزینه کرده است.

کدام کمپانی قربانی این اقدام سامسونگ بوده است؟ HTC

HTC که بزرگترین تولیدکننده تلفن هوشمند در تایوان به شمار می‌رود، هدف اصلی کمپین سامسونگ بوده و نویسندگان تحت استخدام این شرکت در تلاش بوده‌اند تا تلفن‌های هوشمند ساخت HTC را تخریب و در عوض تلفن‌های ساخت سامسونگ را در سطح بالاتری قرار دهند. برای این منظور نیز نویسندگان در قالب کاربران عادی در انجمن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و همینطور وب سایت‌های مرتبط با فناوری تایوانی فعالیت غیرمنصفانه داشته‌اند.

متاسفانه این روش از مارکتینگ که به نظر می‌رسد به جز سامسونگ برخی دیگر از شرکت‌ها نیز کم و بیش نسبت به آن اقدام می‌کنند در نهایت موجب بی‌اعتمادی کاربران به نظرات، پست‌ها و دیگر مواردی می‌شود که در وب سایت‌ها منتشر می‌گردد.

سامسونگ درباره رای دادگاه به خبرگزاری‌ها اعلام نموده که:

سامسونگ همچنان به مشتریان خود متعهد بوده و همواره ارتباطات شفاف و صادقانه خود را ادامه خواهد داد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات