آیپد مینی جدید رونمایی شد: صفحه نمایش رتینا 7.9 اینچ، پردازنده 64 بیتی A7 و قیمت 399 دلار

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل امروز علاوه بر معرفی تبلت جدید 9.7 اینچی خود با نام iPad Air از نسل دوم آیپد مینی رونمایی کرد. این کمپانی بالاخره به شایعات پیرامون این محصولات خاتمه داد و تبلت جدید خود را به صفحه نمایش رتینا با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل تجهیز نمود.
تبلیغات

اپل در اقدامی غیرمنتظره در آیپد مینی جدید از پردازنده قدرتمند و البته گران قیمت A7 استفاده نمود، همان تراشه‌ای که در ایفون 5s و آیپد 9,7 اینچی جدید (iPad Air) نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

البته استفاده از صفحه نمایش رتینا و همچنین پردازنده قدرتمند A7 باعث شده تا قیمت آیپد مینی به 399 دلار برای نسخه وای-فای تنها و 529 دلار برای نسخه LTE افزایش یابد. استفاده از پردازنده A7 باعث افزایش بازده سیستم تا 4 برابر نسبت به آیپد مینی اول شده است.

از دیگر مشخصات فنی آیپد مینی می‌توان به دوربین 5 مگاپیکسل در پشت اشاره کرد. البته اپل تولید آیپد مینی اول را نیز همچنان ادامه می دهد و آن را با قیمت 299 دلار به فروش خواهند رساند.

آیپد مینی رتینا از نظر شکل و شمایل ظاهری هیچ تغییری نسبت به نسل قبل نکرده، اما از نظر سخت افزاری بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است. از آنجایی که آیپد مینی با صفحه نمایش 7.9 اینچ از همان رزولوشن آیپد ایر با صفحه نمایش 9.7 اینچی بهره می‌برد تراکم پیکسل‌ها در آن به مراتب بالاتر است.

retina-ipad-mini-macro-theverge-1 560

اپل در کنفرانس معرفی این محصول اعلام کرد که به دلیل استفاده از پردازنده بهینه A7 و مدیریت هوشمندتر مصرف انرژی، طول عمر باتری آیپد مینی به 10 ساعت افزایش یافته است.

عرضه آیپد مینی رتینا از ماه آینده و در رنگ‌های خاکستری روشن و مشکی آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات