مدیرعامل HTC از تبلتی متفاوت و علاقه شرکتش به فناوری‌های پوشیدنی می‌گوید

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
امروز HTCدر وضعیتی بسیار پرفشاری به سر می‌برد، این شرکت تایوانی هر روز بیش از پیش در حال از دست دادن کردن سهم بازار خود به سایر رقبا است و این رقبا فارغ از اپل و سامسونگ، که همیشه بوده اند، شامل شرکت‌های نوظهوری همچون Huawei و ZTE نیز می‌شوند.
تبلیغات

حتما در خبر قبلی از آقای Chou خواندید که ایشان برخی از مسئولیت هایشان را واگذار کرده اند تا بتوانند بیشتر در طراحی محصولات نقش ایفا کنند. اما حقیقت این است که یک مدیر برای تاثیر گذاری واقعی می‌بایست راهبردهای درستی را برای شرکتش تعریف کند و تنها حضور در صحنه‌ی عمل کافی نیست، امری که مطمئنا آقای Chou نیز از آن آگاه است.

در حالیکه اپل، گوگل و حتی اینتل به دنبال ساخت تبلت‌های بهتر، ارزان تر و در مجموع رقابتی تری هستند، HTC نیز اعلام کرده که به دنبال ارائه‌ی محصولی متفاوت در این عرضه است، محصولی که شایعات نیز پیش از این خبر از ابعاد بزرگ و متفاوت آن داده بودند.

شایعات زیادی در خصوص این محصول متفاوت HTC به گوش می‌رسد. احتمال اینکه این محصول از ویندوز به جای اندروید استفاده کند نیز وجود دارد ولی این امر قمار بزرگی برای این شرکت خواهد بود. استفاده از فریم فلزی نیز محتمل است که برای فهمیدن آن تا زمان عرضه این محصول باید صبر کرد. اما این محصول کی معرفی خواهد شد، امسال؟ احتمالا خیر و ما تا نیمه دوم 2014 شاهد معرفی آن نخواهیم بود.

HTC-One-Watch-concept

موضوع دیگری که آقای Chou در موردش با هیجان سخن می‌گوید، عرصه‌ی ابزارهای پوشیدنی است. این بدین معناست که احتمالا Galaxy Gear سامسونگ به زودی شاهد رقیبی تایوانی با آرم HTC بر روی آن خواهد بود، یا در حالتی بعیدتر HTC می‌خواهد وارد رقابت با عینک گوگل شود و عینک هوشمند خود را عرضه کند.

مشخصا آقای Chou تا زمان عرضه این محصولات جزئیات بیشتری از آن‌ها را مطرح نخواهد کرد. تنها نکته‌ای که می‌توان از صحبت هایشان فهمید این است که HTC چندین سال پیش در همکاری با مایکروسافت بر روی ایده ساعت هوشمند کار نموده.

چیزی که معلوم است این است که اگر HTC به خود تکانی ندهد و هرچه زودتر در ساعت‌های هوشمند محصولی را معرفی نکند، Galaxy Gear این بازار را در خواهد نوردید و جایی برای HTC باقی نمی‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات