حذف کردن فایل‌های بروزرسانی ویندوز به منظور افزایش فضای خالی هارد دیسک

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
یکی از ایراداتی که همواره به سیستم عامل ویندوز وارد بوده، این است که در زمینه حذف کردن فایل‌های سیستمی قدیمی و به اصطلاح به درد نخور، بسیار ضعیف عمل می‌کند. حال، شما می‌توانید با انجام چند کار ساده، فضای خالی بیشتری را بر روی هارد دیسک خود به وجود آورید.
تبلیغات

هارد درایو ها همواره یکی از مهم‌ترین و البته گران‌قیمت ترین بخش‌های یک کامپیوتر هستند، این موضوع هنگامی که از هارد درایو‌های SSD استفاده کنید، بدتر هم می‌شود چرا که قیمت این قبیل حافظه ‌ها گاهاً بسیار بیشتر از حافظه‌های معمولی است.

حال تصور کنید که بسیاری از فضای این قطعات گران‌قیمت توسط فایل‌های به درد نخور بروزرسانی ویندوز اشغال شده‌اند؛ تنها کاری که می‌بایست انجام گیرد، این است که در اسرع وقت، حافظه کامپیوتر خود را از شر این قبیل فایل‌های مزاحم پاک کنید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

برای شروع کار ابتدا دکمه ویندوز را بر روی صفحه کلید فشار داده و سپَس عبارت زیر را وارد نموده و دکمه Enter را فشار دهید:

Cleanmgr

حال، یک صفحه باز خواهد ‌شد؛ در این صفحه از شما خواسته می‌شود تا درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ از آن‌جا که فایل‌های بروزرسانی عمدتا بر روی درایوی که ویندوز در آن نصب شده، وجود دارند، درایوی را انتخاب کنید که ویندوز شما در آن نصب شده است (اگر نمی‌دانید که ویندوز شما بر روی کدام درایو نصب شده، کافیست در لیست درایو‌ها به دنبال درایوی باشید که در کنار آن لوگوی ویندوز قرار دارد)، سپس بر روی دکمه Ok کلیک کنید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

پس از سپری کردن مرحله قبل، وارد یک صفحه خواهید شد که در آن لیستی شامل موارد مختلف پیش روی شما قرار خواهد گرفت، در ابتدا حتما بخش Windows Update Cleanup را انتخاب کرده و تیک بزنید. البته بهتر است تمامی گزینه‌های موجود را انتخاب کنید تا هارد دیسک شما یک نفس راحت بکشد.

حال، بر روی دکمه Ok کلیک کنید. ویندوز به صورت خودکار، اقدام به پاک کردن موارد انتخابی از روی هارد دیسک می‌کند.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

حال کافی است کمی صبر کنید و منتظر پاک شدن فایل‌های زائد ویندوز باشید. پس از اتمام کار فضای خالی هارد دیسک خود را بررسی کنید. ملاحظه خواهید کرد که فضای زیادی از هارد دیسک شما اکنون در دسترس می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات