جنسیس بعدی هیوندای از نسل بعدی سیستم 4 چرخ متحرک بهره خواهد برد

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
جنسیس، سدان شرکت هیوندای برای اولین بار در سال 2009 به بازار عرضه شد و فروش موفقیت آمیزی را نیز به همراه داشت. ولی همیشه دیفرانسیل عقب این خودرو به عنوان یک مانع اصلی برای مشتریان ساکن مناطق سردسیر به شمار می‌رفت. حال هیوندای قصد دارد جنسیس بعدی را با سیستم چهار چرخ متحرک HTRAC وارد رقابت کند.
تبلیغات

همیشه دیفرانسیل عقب خودرو جنسیس به عنوان یک مانع اصلی برای مشتریان ساکن مناطق سردسیر به شمار می‌رفت در حالی که رقبای این خودرو مانند آئودی، BMW، کادیلاک و مرسدس بنز از وضعیت مناسب تری برخوردار بودند. تمام این خودرو سازان نام برده، سابقه نسبتا طولانی در استفاده از خودرو 4 چرخ محرک داشته‌اند. بنابراین هیوندای تصمیم گرفته که سیستم 4 چرخ متحرک را برای خودروهای خود پیاده سازی کند. این گفته توسط خود شرکت هیوندای برای نسل دوم جنسیس تایید شده است.

سیستم جدید مورد استفاده توسط این خودروساز HTRAC نام دارد که هنوز از ویژگی‌های آن مطلب رسمی منتشر نشده است. البته شایعاتی بیرون درز کرده که در این سیستم قابلیت انتخاب رانندگی در دو حالت ساده و پیچیده برای راننده فراهم شده است. این قابلیت به طور الکترونیکی میزان گشتاور محور عقب و محور جلو خودرو را کنترل می کند. سیستم HTRAC در تمام جهان از جمله پیست‌های اتومبیل رانی کره و جاده های زمستانی اروپا توسعه داده شده است. کلمه HTRAC این طور تعبیر می‌شود که H برای اسم کمپانی هیوندای است و TRAC هم به معنای نیروی کشش یا Traction است.

هیچ حرفی در مورد اینکه این سیستم چه زمان در دسترس خواهد بود، فعلا بیان نشده است، ولی هیوندای قول داده که نسل دوم جنسیس ها از این تکنولوژی بهره خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات