ربات‌های مسلح، جنگاوران میدان‌های نبرد در 5 سال آینده خواهند بود

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
با پیشرفت روزافزون دانش بشری، همه‌ی حوزه‌های زندگی انسان از آن تاثیر می‌پذیرند که به‌واسطه‌ی حضور موسساتی همچون دارپا، حوزه‌ی نظامی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌تازگی ربات‌های جنگجو پا را فراتر نهاده و علاوه بر هالیوود قدم در موسسات تحقیقاتی نظامی نیز نهاده‌اند که نتیجه‌ی آن تولید روباتی ویرانگر با قابلیت حمل سلاح است. شاید زمان لمس واقعیت هراس‌انگیز سری فیلم‌های ویرانگر فرا رسیده است.
تبلیغات

شاید با مشاهده‌ی تیتر خبر، شما انتظار دیدن ربات‌هایی همچون آن‌هایی را داشته باشید که در فیلم نابودگر ۱ مشاهده کرده‌اید. اما خوشبختانه هنوز چنین ربات‌های رعب‌آوری طراحی و تولید نشده‌اند. می‌توان ربات تولید شده را همچون Wall-E در نظر گرفت که اسلحه‌ای را در دست دارند. لازم به ذکر است که این ربات‌های جنک‌جو نیز در 5 سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

چهار شرکت در حوزه ی تولید اینگونه ربات‌ها فعال هستند که شامل HDT Robotics، iRobot، Northrop Grumman و QinetiQ می‌شوند. این ربات‌های نوپا به اسلحه‌های تمام اتوماتیک M240 مسلح شده‌اند و توانایی آن‌ها طی یک مانور که به Robotic Rodeo موسوم است در Fort Benning مورد ارزیابی قرار گرفته است.

Robot1

بر اساس گفته‌های Willie Smith، فرمانده خودروهای زمینی بی‌نام در Fort Benning، این ماشین‌ها فقط یک ابزار برای استفاده در میادین جنگ نیستند، بلکه به‌عنوان یکی از اعضای تیم به شمار می روند.

این ربات‌ها توانایی شلیک به اهدافی را در فاصله‌ی 150 متری دارند، این توانایی، ربات‌های فوق‌الذکر را در پنج سال آینده وارد یگان‌های عملیاتی خواهد کرد. این ربات‌ها علاوه بر کار به‌عنوان ماشین‌های مجهز به اسلحه‌‌های اتوماتیک که قابلیت انهدام بالایی دارند، می‌توانند براساس توانایی‌های بالای که دارند، وظیفه‌ی پشتیبانی از نیروی انسانی حاضر در کارزار جنگ را برعهده بگیرند.

اسلحه‌های اتوماتیک، موشک‌های ضدتانک و قابلیت پرتاب نارنجک‌های دستی از جمله توانایی‌های این ربات‌های جنگجو به شمار می‌روند. علاوه بر موارد ذکر شده، ربات‌ها قادرند تا بسته‌هایی به وزن 500 کیلوگرم را حمل کنند. مضاف‌بر قابلیت‌های اشاره شده، این ربات‌ها به‌نوعی نیروگاه تولید انرژی الکتریکی نیز هستند، چراکه قادرند انواع باتری‌ها را شارژ کرده و به‌واسطه ی وجود ژنراتور برق، به‌عنوان تامین کننده‌ی انرژی نیز به ایفای نقش بپردازند. همچنین می‌توان از این ربات‌ها در محل‌هایی که خطراتی را برای نیروی انسانی در بردارد، استفاده کرد.

نظر شما در مورد ارتش‌های متشکل از ربات‌های جنگجو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات