دل از لپ‌تاپ 15 اینچی XPS با پردازنده Haswell و صفحه نمایش با رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل پرده برداشت

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Dell از دو لپ‌تاپ جدید XPS 13 و XPS 15 با صفحه نمایش با کیفیت و پردازنده نسل چهارم اینتل رونمایی کرد. صفحه نمایش هر دو لپ‌تاپ نیز لمسی است تا به خوبی از رابط لمسی سیستم عامل ویندوز 8 پشتیبانی کنند.
تبلیغات

دل دو لپ تاپ معروف و قدیمی XPS 13 و XPS 15 را به سخت افزار روز دنیا مجهز کرده است. این دو لپ‌تاپ حالا به پردازنده‌های Haswell اینتل (Core i7, i5, i3) مجهز شده‌اند، مدل 13 اینچی از رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که این لپ‌تاپ‌ها لمسی هستند، Dell برروی صفحه نمایش آنها، شیشه محافظ گوریلا گلس را کشیده تا استحکام آنها در مقابل خط و خش و ضربه افزایش یابد.

طول عمر باتری این لپ‌تاپ‌ها تا 10 ساعت اعلام شده است. از آنجایی که این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده نسل چهارم اینتل بهره می‌برند، گرافیک آنها نیز Intel HD 4400 است.

صفحه نمایش XPS 15 دارای رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل است. جالب است بدانید که این صفحه نمایش از فناوری IGZO شرکت ژاپنی شارپ بهره می‌برد و به همین دلیل علاوه بر تراکم بسیار بالا، مصرف انرژی بسیار کمی نیز دارد.

XPS 15 علاوه بر گرافیک Intel HD 4400 از یک کارت گرافیک مستقل ساخت انویدیا نیز بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی این لپ‌تاپ می‌تواند به 1 ترابایت دیسک سخت و 32 گیگابایت SSD اشاره کرد. البته کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه بیشتر، ظرفیت حافظه SSD را تا سقف 512 گیگابایت افزایش دهد.

کاربر همچنین می‎‌تواند XPS 15 را با قابلیت پشتیبانی از NFC تهیه کند.

هنوز قیمت و زمان عرضه لپ‌تاپ‌های جدید Dell اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود این محصولات به زودی روانه بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات