تماشا کنید: تقلب در نتایج بنچمارک‌ها چندان هم جدید نیست!

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
حتما شما نیز خبر تقلب سامسونگ در نتایج بنچمارک‌های گوشی گلکسی نوت 3 را شنیده‌اید. گفته می‌شود این کمپانی کره‌ای با اعمال برخی تغییرات مقطعی در این گوشی باعث شده است تا نوت 3 امتیازی بهتری در برخی از بنچمارک‌ها بدست آورد. اما باید بدانید که این گونه تقلب‌ها چندان هم جدید نیستند زیرا امکان انجام آن‌ها از خیلی وقت پیش نیز وجود داشته است.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید، گلکسی نوت 3 سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون 800 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز می‌باشد. گوشی G2 ال‌جی نیز دقیقا مجهز به همین پردازنده است. اما چه عاملی باعث می‌شود که عملکرد نوت 3 در بنچمارک‌ها بسیار بهتر از G2 باشد؟

پاسخ، ساده است. سامسونگ به صورت عمدی پرچمداران خود را به گونه‌ای تنظیم کرده تا به محض تشخیص اجرای یک اپلیکیشن بنچمارک مانند AnTuTu، سرعت و قدرت پردازش سیستم بر روی حداکثر میزان ممکن قرار گیرد. این کار باعث خواهد شد تا نتایج بنچمارک‌های پرچمداران سامسونگ اینقدر شگفت انگیز باشند.

اما احتمالا برای شما جالب خواهد بود که بدانید، این اقدام چندان هم جدید نیست و سامسونگ، اولین شرکتی نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند.

در فیلمی که در ادامه مشاهده خواهید نمود، یک گوشی HTC Hero که یکی از قدیمی‌ترین گوشی‌های کمپانی HTC تلقی می‌شود، در حال اجرای اپلیکیشن بنچمارک Quadrant است. به طور معمولی امتیاز این گوشی در این آزمایش 246 است. سپس با انجام دو کار ساده یعنی افزایش موقت سرعت کلاک پردازنده و بستن تمامی اپلیکیشن‌های در حال اجرا امتیاز این گوشی به طور شگفت انگیزی به 694 می‌رسد که تقریبا 3 برابر زمانی است که گوشی به صورت معمولی مورد آزمایش قرار گرفته بود.

پس می‌توان نتیجه گرفت که امکان تغییر عمدی نتایج بنچمارک در گوشی‌های اندرویدی از خیلی وقت پیش وجود داشته و شاید بسیاری از کمپانی‌ها به صورت مخفی اقدام به انجام این گونه تقلب‌ها نموده باشند.

این شما و این هم آموزش تقلب در نتایج بنچمارک‌ مشهور Quadrant:

نظر شما در رابطه با فریب نرم افزاری بنچمارک که متقابلا منجر به فریب برخی از کاربران می‌شود چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات