برخی از سهامداران مایکروسافت، بیل گیتس را نیز نمی‌خواهند!

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
به‌گزارش رویترز، برخی از سهامدارن مایکروسافت، بیل گیتس را مانعی برای تحقق ایده‌ها و خلاقیت کارکنان مایکروسافت عنوان می‌کنند. سه‌تن از دوازده سهامدار بزرگ مایکروسافت، خواستار انتخاب فرد دیگری به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره به‌جای بیل گیتس هستند.
تبلیغات

از نظر این افراد، وی یکی از عوامل اصلی برای عدم پیشرفت شرکت و موفقیت مایکروسافت در بازارهای جدیدی است که رقبا حداکثر استفاده را از آن‌ها می‌کنند. این افراد همچنین وجود بیل گیتس را مانعی برای انجام تغییرات از سوی مدیرعامل جدید در مایکروسافت اعلام می‌کنند.

مایکروسافت تلاش فراوانی را برای کسب سهمی در بازار گوشی‌های همراه داشته و هم‌اکنون پس از iOS و اندروید، سومین پلتفرم محبوب بازار در حوزه‌ی تلفن‌های هوشمند است. این کمپانی پس از سال‌ها فعالیت موفق به کسب 4 درصد از بازار شده و تلاش بی‌وقفه‌ای را برای توسعه‌ی این پلتفرم انجام می‌دهد.

امسال مایکروسافت تغییرات بسیاری را به خود دیده و خواهد دید و این تغییرات در راستای تغییر ماهیت شرکت برای ارائه محصولات سخت‌افزاری و سرویس‌های مربوط به آن است. در سال جاری مایکروسافت شاهد تغییراتی در پنل مدیریتی خود بوده، چنانکه استیون سینوفسکی -مدیر سابق بخش سیستم‌عامل ویندوز-  پس از عرضه‌ی ویندوز 8، مایکروسافت را ترک کرد. ماه پیش نیز، استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که تا 12 ماه آتی، سمت مدیرعاملی را ترک خواهد کرد و شخص دیگری بر این مسند تکیه خواهد کرد.

یکی از مخالفان اصلی بیل‌گیتس، ValueAct‌ است که عضو هیئت مدیره‌ی مایکروسافت می‌باشد که این مسند را پس از کش‌و‌قوس‌های فراوانی کسب کرده است. این سهامدار، در حدود 0.8 درصد ار سهام مایکروسافت را در اختیار دارد که سال گذشته آن را با مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرده است. اما در نقطه‌ی مقابل، گیتس و بالمر چیزی در حدود 8.5 درصد از سهام مایکروسافت را در اختیار دارند که موضع قوی‌تری را برای آن‌ها رقم می‌زند. در نتیجه بیل‌گیتس در صورت تمایل مسند ریاست هیئت مدیره را ترک نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات