Japan Display در تبلیغات خود از پنل 7 اینچ فوق‌العاده نازک با تراکم 432 پیکسل بر اینچ رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی بزرگ Japan Display Inc از طرح اولیه یک پنل LCD بسیار نازک با تراکم پیکسلی فوق‌العاده رونمایی کرده است. این محصول سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
تبلیغات

کمپانی Japan Display، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمایشگرهای LCD، امروز دستگاه‌های ابداعی سال 2013 خود را رونمایی کرد. این محصولات در سال 2014 تولید تجاری شده، روانه بازار خواهند شد.

جالب‌ترین نمونه اولیه محصولات آینده این کمپانی مربوط می‌شد به یک نمایشگر تبلت 7 اینچی که رکورد تراکم پیکسل‌کنونی تبلت‌ها را می‌شکند. رزولوشن 1600x2560 پیکسل (QXGA عریض) این پنل 7 اینچ نوع TFT LCD دارای تراکم 432 پیکسل بر اینچ است.

به خاطر تکنولوژی WhiteMagic کمپانی JDI این پنل 60٪ توان مصرفی کمتری نسبت به نمایشگرهای RGB با همان روشنایی تصویر را دارد. این پنل که ضخامتی معادل با 1.17 میلیمتر دارد، از نوع لمسی بوده و از قلم‌های دیجیتال Stylus پشتیبانی می‌کند. دلیل این امر نیز تکنولوژی Pixel Eyes است.

هم‌اکنون بالاترین تراکم پیکسلی نمایشگر تبلت‌های موجود در بازار 323 پیکسل بر اینچ است که در نکسوس 7 نسخه 2013 و کیندل فایر HDX مورد استفاده قرار گرفته است. نزدیک‌ترین رقیب به آنها نیز تبلت 10.1 اینچی ترنسفورمر پد TF701T ایسوس است که 299 پیکسل بر اینچ تراکم دارد.

محصولات آتی JDI و سایر تولیدکننده‌ها، نمایشگر تبلت‌ها را در کنار نمایشگر گوشی‌های هوشمند رده بالای کنونی قرار می‌دهد. البته به نظر می‌رسد که گوشی‌های با رزولوشن 2560x1440 پیکسلی نیز در راهند و به زودی رونمایی خواهند شد. در ماه آگوست، کمپانی ال‌جی از یک پنل 5.5 اینچی با تراکم 538 پیکسل بر اینچ رونمایی کرد و به نظر می‌رسد که کمپانی چینی Vivo اولین شرکتی خواهد بود که از این پنل در گوشی هوشمند آینده خود استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات