مایکروسافت امکانات جدید جستجوی هوشمند در ویندوز 8.1 را شرح داد

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
امروز «دریک کانل»، مدیر ارشد سرویس جست‌و‌جوی Bing، با انتشار ویدئویی به معرفی امکانات و ویژگی‌های جدید موجود در سیستم جستجوی هوشمند ویندوز 8.1 پرداخت که شرح آن را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

وی در این ویدئو نحوه‌ی جست‌‌وجوی انواع فایل‌ها از قبیل مستندات، تصاویر و صفحات وب را از طریق منوی استارت ویندوز 8.1 به تفصیل شرح داده است. می‌توانید این ویدئو را در ادامه مشاهده کنید.

ویژگی‌های سیستم‌ جدید جست‌وجوی هوشمند به شرح‌ذیل است:

روند جست‌وجو به مراتب سریع‌تر و سهل‌تر شده است. برای استفاده از قابلیت جست‌وجوی هوشمند کافی است تا در صفحه استارت واژه‌ی مورد نظر خود را وارد نمایید. زمانی که در محیط دسکتاپ باشید، باید کلید ویندوز یا در برخی از ابزارها کلید جست‌وجو را فشار دهید، پس از این مرحله می‌توانید به‌راحتی واژه‌ی کلیدی مدنظر خود را برای جست‌وجو وارد نمایید. روش دیگر لمس یا کلیک روی قسمتی از صفحه‌ی نمایش در منتهی‌الیه سمت راست تصویر برای دسترسی به منوی جست‌وجو است.

تجربه‌ی جدید در جست‌وجو. نتایج حاصل از جست‌وجو که از طریق اینترنت و همچنین اپلیکیشن‌های موجود به‌دست می‌آیند، در یک قالب زیبا، منسجم و خوانا نمایش داده می‌شود.

رسیدن به هدف، قبل از اتمام تایپ. آیا به‌دنبال موزیک خاصی هستید؟ کافی‌است قسمتی از نام این قطعه را جست‌وجو کنید. به محض مشاهده‌ی نام این قطعه در لیست نتایج، می‌توان با کلیک روی آن، قطعه‌ی مورد نظر را پخش کرد. یا می‌توانید با کلیک روی اپلیکیشن متناسب با فایل مورد نظر در نتایج جست‌وجو که در حال جست‌وجوی آن هستید، از آن استفاده کنید. Bing بصورت خودکار بهترین‌ اپلیکیشن‌های موجود برای استفاده از فایل در حال جست‌وجو را در لیست نتایج نمایش می‌دهد تا شما بتوانید با جست‌وجو، مستقیما فایل مورد نظر را استفاده کنید.

فیلترهای جست‌وجوی پیشرفته. می‌توان به‌راحتی نتایج جست‌وجوی به‌دست آمده را فیلتر کرد. در این راستا می‌توان با انتخاب everything جست‌وجو را در تمامی منابع انجام داد یا محدود به ابزار، سرویس ابری یا فقط صفحات وب کرد.

چند‌وظیفه‌گی در جست‌وجو. می‌توان همه‌ چیز را در یک پنجره مشاهده کرد. با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی به سوویچ کردن بین محیط جست‌وجو و اپلیکیشن‌های دیگر نیست. چرا که جست‌وجوی هوشمند Bing، با بهره‌گیری از ویژگی snap-view در ویندوز 8.1، جست‌وجو را در همه‌جا ممکن کرده است و شما همواره می‌توانید در کنار نرم افزارهای دیگر بخشی از صفحه را به جستجو اختصاص دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات