در آمدهای سه‌ماهه سوم گوگل فراتر از پیش‌بینی‌ها

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در شش ماه گذشته عملکرد مالی گوگل،‌ پایین‌تر از انتظارات بود، اما سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری، برای غول دنیای تکنولوژی امیدوارکننده بوده است. وال استریت در سه‌ماهه اخیر درآمدی معادل 14.08 میلیارد دلار و در آمد هر سهم را نیز 10.34 دلار پیش بینی نموده بود. اما گوگل با جهشی جالب توجه، درآمد معادل با 14.98 میلیارد دلار کسب نموده و سود هر سهم را نیز از مرز پیش بینی شده وال استریت فراتر برده و به 10.47 دلار برای هر سهم رسانیده است.
تبلیغات

سهم گوگل از بازار موتورهای جستجو در کامپیوترهای شخصی همچنان دست نخورده باقی مانده، اما محبوبیت بیشتر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها باعث شده تا سهم در آمدهای تبلیغاتی گوگل اندکی دستخوش تغییر گردد. در سه‌ماه پیشین، قیمت هر کلیک روی تبلیغات، یعنی همان سیستمی که بر اساس آن گوگل از مشتریان خود هزینه دریافت می کند، 6 درصد کاهش یافته است. این میزان نسبت به سال پیش کاهش 8 درصدی و نسبت به سه‌ماهه قبل 4 درصد کاهش یافته است. اما در طرف مقابل، حجم کلیک‌ها در سیستم تبلیغات گوگل adsense (تبلیغات در دیگر سرویس‌های گوگل و وب سایت‌هایی که از سیستم تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند) با رشد سالانه ۲۶ درصدی همراه است.

به اعتقاد کالین دبلیو گیلیس، آنالیزور تکنولوژی در BGC، گوگل با افت سود قابل توجهی مواجه است. این افت سود را با نگاهی به آمار سود 35 درصدی در سال 2011 و میانگین سود 20 درصدی در چند سه ماهه اخیر می‌توان دریافت.

درآمد موتورولا که اکنون در زیر سایه گوگل قرار گرفته است نیز همچنان در حال کاهش است و این بار با سقوط 600 میلیون دلاری نسبت به همین فاصله زمانی در سال 2012 مواجه شده است.  ضرر این مجموعه نیز همچنان رو به افزایش است و این بار به 248 میلیون دلار رسیده که به نسبت سال گذشته افزایش 28 درصدی را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات