شاتر: بهترین تصاویر فضا به انتخاب نشنال جئوگرافیک

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
وب‌سایت نشنال جئوگرافیک تصاویری خیره‌کننده از آسمان لایناهی منتشر نموده که هنرمندانی خلاق آن‌ها را ثبت کرده‌اند. در این قسمت از «شاتر»، ۵ عکس برتر به انتخاب نشنال جئوگرافیک به شما تقدیم می‌شود.
تبلیغات

این‌ها تصاویری از جهان پیرامون خانه ما، زمین هستند. خانه کوچک ما در کائنات. در ادامه با زومیت همراه باشید.

بهترین تصاویر فضا به انتخاب نشنال جئوگرافیک

نمایی از کهکشان راه‌شیری در پارک ایالتی Goblin Valley، یوتا.این رودخانه ساخته شده از گاز و گرد و غبار، خانه ماست.همین راه کوچکی که در تصویر در حال خودنمایی است،نزدیک به ۲۶ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد.کهکشان راه‌شیری، تا ۱۰۰‌هزار سال نوری از زمین فاصله می‌گیرد وعلاوه بر زمین، خانه ۲۰۰ میلیارد ستاره و سیاره دیگر نیز محسوب می‌شود.همین چند خط برای درک ناچیز بودن ما در جهان  کافی است.

عکس از Wally Pacholka

بهترین تصاویر فضا به انتخاب نشنال جئوگرافیک

این پرتره رنگارنگ، نمایی از چهره سحابی هلیکس است؛که از بقایای یک ستاره در حال مرگ ساخته شده و توسط تلسکوپی در فلوریدا ثبت شده است.فاصله این سحابی از زمین ۷۰۰ سال نوری است و در صورت فلکی دلو قرار گرفته است.

عکس از Steven Coates

بهترین تصاویر فضا به انتخاب نشنال جئوگرافیک

نمایی از گراند کانیون بهرام. تصویری از مجموعه‌ دره‌های مریخ که توسط اکسپرس،مدارگرد این سیاره و با کیفیت بالا ثبت گردیده است.این حفره‌ها نزدیک به ۸ کیلومتر عمق دارند وبزرگترین مجموعه دره‌های منظومه شمسی به شمار می‌رود.این مجموعه در بلندترین بخش، نزدیک به ۱۲۵ کیلومتر طول دارد.بنا به عقیده دانشمندان، این دره‌های عظیم ممکن از بر اثر جریان آب به وجود آمده باشند.

عکس از Courtesy G. Neukum

بهترین تصاویر فضا به انتخاب نشنال جئوگرافیک

در زیر سایبانی از ستارگان و در منطقه جاوا، روستاییان اندونزیایی به دور آتش حلقه زده‌اند.در حالیکه کهکشان راه‌شیری در آسمان می‌درخشد،نمایی سیاه‌رنگ از دو کوه آتشفشان Bromo (در سمت چپ و در حال دود کردن) و Batok دیده می‌شود.تصویری خارق‌العاده از کائنات. این‌گونه نیست؟

عکس از Vinay Balla

بهترین تصاویر فضا به انتخاب نشنال جئوگرافیک

همچون لشکری از اشباح، شفق قطبی سبز‌رنگ در آسمان آلاسکا خودنمایی می‌کند.این شفق قطبی بلندبالا، بر اثر پرتاب بخش عظیمی از جرم تاج خورشید به فضا ایجاد شده است.به لطف خلقت بدون نقص پروردگار، هنگامی که این ذرات باردار به زمین می‌رسند،در قطب شمال و جنوب با میدان مغناطیسی زمین تداخل پیدا کرده و منحرف می‌شوند.شفق قطبی حاصل همین تداخل میان ذرات باردار و میدان مغناطیسی زمین است.

عکس از Sanjana Greenhill

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «شاتر» با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات