مایکروسافت ویژگی‌های جدید اپلیکیشن‌ دوربین و مدیریت تصاویر در ویندوز 8.1 را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شواهد حاکی از بازگشت قدرتمند مایکروسافت به اوج  رقابت پلتفرم‌ها با ویندوز 8.1 است. ردموندی‌ها با استفاده از تجربیات خود و همچنین شناخت نیاز کاربران و استفاده از باخوردهای دریافت شده از کاربرانی که از ویندوز 8 استفاده کرده‌اند، ویندوز 8.1 را روانه‌ی بازار خواهند کرد. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های جدید مربوط به قابلیت‌های تصویربرداری نسخه‌ی جدید ویندوز خواهیم کرد.
تبلیغات

امروز مایکروسافت ویژگی‌های جدید از ویندوز 8.1 را ارائه کرد که مربوط به اپلیکیشن‌های دوربین و مدیریت تصاویر می‌شوند. این دو اپلیکیشن قابلیت تصویربرداری و سپس ویرایش تصاویر ثبت شده را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌ها تصاویر مورد نظر را به‌اشتراک گذاشت. دو ویژگی بسیار کاربردی و جالب این دو اپلیکیشن Dual Capture و Photo Loop‌ هستند. با استفاده از Dual Capture، که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود است، می‌توان در حین فیلم‌برداری، عکس نیز بگیرید. ویژگی دوم، قدرت انتخاب بهترین تصاویر ثبت شده را در اختیار شما قرار می‌دهد، چراکه با این ویژگی، هر بار که کلید شاتر را فشار می‌دهید، تصاویر متناوبی از یک ثانیه قبل و یک ثانیه پس از فشار دادن دکمه شاتر ذخیره می‌شوند و به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا تصویر یا تصاویر مورد نظر را از بین چندین عکس گرفته شده، انتخاب کنید.

مجموعه‌ی تمامی ویژگی‌ها به تفصیل در ادامه ذکر شده است:

  • Easy Control: با استفاده از این ابزار که در اپلیکیشن پیش فرض دوربین ویندوز 8.1 وجود دارد، می‌توان به‌راحتی دوربین گوشی را کنترل کرد و فیلم یا عکس برداری کرد. همچنین می‌تون از صفحه‌ی قفل گوشی، مستقیما به دوربین دسترسی پیدا کرد.
  • Video and Photo: با استفاده از این ویژگی دیگر صحنه‌ای را از دست نخواهید داد و قادرید بصورت همزمان در حین فیلم‌برداری، با لمس صفحه‌ی نمایش، از صحنه‌های دلخواه خود عکس‌برداری کنید.
  • ویرایش عکس در یک لحظه: با استفاده از ویژگی‌ها و امکانات جدید تعبیه شده برای ویرایش تصاویر، می‌توان به‌راحتی و در زمان بسیار کوتاهی، تصاویر خود را ویرایش کرد و این کار نیازی به تخصص بالا در امر عکاسی یا روتوش عکس ندارد. اگر شما یک عکاس آماتور یا حرفه‌ای باشید، می‌توانید براحتی تصاویر خود را با استفاده از این اپلیکیشن ویرایش کنید. آیکون‌ ابزار‌های ویرایش در طرفین صفحه‌ی نمایش قرار گرفته‌اند که در صورت استفاده از تبلت، به‌راحتی می‌توان با انگشت شست، تصاویر را ویرایش کرد. ضمنا کار با این اپلیکیشن با استفاده از ماوس و کیبرد نیز بسیار ساده است.
  • دنیای اطراف خود را ضبط کنید: قابلیت ثبت تصاویر پانوراما، براساس فناوری محبوب Photosynth توسعه داده شده است که ثبت تصاویر پانوراما را بسیار ساده و جذاب می‌کند. می‌توانید نحوه‌ی ثبت تصاویر پانوراما را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
  • حتی یک لحظه را نیز از دست ندهید: با استفاده از این ویژگی می‌توانید تمامی تصاویر دلخواه را در یک بازه‌ی زمانی خاص به‌راحتی ثبت کنید. این ویژگی که در برخی از تلفن‌های هوشمند همچون Xperia Z1 و HTC One نیز وجود دارد، وقتی دکمه شاتر را فشار می‌دهید، تصاویر مربوط به یک ثانیه قبل و یک ثانیه پس از فشار دادن دکمه شاتر نیز ذخیره می‌شوند تا از بین تصاویر گرفته شده، بهترین را انتخاب کنید و صحنه‌ای را نیز از دست ندهید.
  • عکس‌های شما همیشه همراهتان هستند: تمامی تصاویری ثبت شده، به‌سرعت با حساب‌کاربری شما در SkyDrive به‌روز می‌شوند و شما می‌توانید همیشه به تصاویر خود دسترسی داشته باشید.

نظر شما در این مورد چیست؟  آیا ویندوز 8.1 انتظارات را بر‌‌آورده خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات