مایکروسافت هدفون‌هایی با نام Earbuds اختراع کرده که براساس روحیات کاربر آهنگ پخش می‌کنند

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هرچند ابزار‌های هوشمند رفته‌رفته زندگی انسان‌ها را ساده‌تر و راحت‌تر می‌نمایند، اما اگر از بعدی دیگر به این مساله بنگریم، حبابی را به‌دور تک‌تک انسان‌ها تشکیل می‌دهند. در این راستا، مایکروسافت نیز در حال ساخت هدفونی است که بر اساس روحیات کاربران، آهنگ‌ها را پخش می‌کند.
تبلیغات

حتما شما نیز در مورد رایانه‌هایی که قادر خواهند بود از حالات چهره‌ی کاربر روحیات وی را تشخیص دهند، شنیده‌اید. هم‌اکنون مایکروسافت در حال کار روی هدفون‌هایی است که می‌توانند با تحت نظر گرفتن ضربان قلب، دمای بدن و سایر فاکتورهای زیستی، وضعیت روحی و جسمی کاربر را تشخیص دهند. این پروژه با نام Septimu یکی از پروژه‌های تحقیقاتی مایکروسافت است.

محققان در مرکز تجهیزات بی‌سیم دانشگاه ویرجینیا، اپلیکیشنی را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده‌اند که Musical Heart نام دارد و برای کار با هدفون‌های Septimu طراحی شده است. این اپلیکیشن براساس فاکتورهای زیستی و همچنین تشخیص وضعیت جسمی و روحی کاربر، آهنگی را بصورت خودکار انتخاب می‌کند. اگر شما غمگین باشید و ضربان قلب شما بالا باشد، این سیستم با انتخاب یک آهنگ آرام، پروسه‌ی آرام کردن کاربر را در پیش می‌گیرد. ولی در نقطه‌ی مقابل، اگر شما در حال انجام فعالیت‌های بدنی باشید، این سیستم با انتخاب یک موزیک با ضرباهنگ تند، در بالا بردن انرژی، کاربر را یاری می‌دهد.

هم‌اکنون این سیستم در حال گذراندن مراحل آزمایشی است و هنوز به بازار عرضه نشده است. اما اگر به‌دنبال اپلیکیشن‌هایی برای ایجاد لیست‌ موسیقی منطبق با روحیه خود باشید، می‌توانید از Songza و Steremood استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات