آموزش نصب نسخه‌ی نهایی اندروید 4.3 روی Galaxy S4 مدل GT-i9505

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
اگر نمی‌توانید بیش از این منتظر بسته بروز رسانی اندروید 4.3 برای تلفن گلکسی اس 4 خود باشید و مایلید زودتر این سیستم عامل را روی تلفن خود تجربه کنید.
تبلیغات

نسخه‌ی نهایی firmware گوشی سامسونگ گلکسی اس 4 توسط سایت SamMobile فاش شده است. اگر چه طی هفته‌های آتی امکان ارتقا firmware این تلفن همراه از طریق اپلیکیشن Kies نیز امکان‌پذیر خواهد شد، اما با توجه به روند کند به‌روزرسانی‌های سامسونگ، ممکن است این مدت زمان یک ماه و یا بیشتر به طول بیانجامد.

این ویرایش غیر رسمی، طبق گفته‌ی سایت SamMobile یکی از نسخه‌های «نهایی» موجود برای گلکسی اس 4 به شمار می‌رود. بنابراین اختلاف عمده‌ای بین این نسخه و نسخه‌های نهایی که در آینده توسط سامسونگ عرضه می‌شوند وجود ندارد و بروزرسانی‌ آن‌ها نیز محدود به بهبود امنیت، سرعت، پایداری و رفع برخی باگ‌های کوچک در این سیستم عامل خواهد بود.

در ادامه به برخی ویژگی‌های نسخه‌ی 4.3 سیستم عامل اندروید اشاره‌ی کوتاهی خواهیم داشت:

  • سرعت بیشتر نسبت به نسخه‌های قبلی، بهبود پایداری و روان بودن سیستم عامل.
  • وجود اپلیکیشن‌های Samsung Wallet و Samsung Knox بصورت پیش‌فرض; با اپلیکیشن knox امکان استفاده‌ی همزمان از تلفن برای امور شخصی و شغلی را خواهید داشت.
  • وجود قابلیت Reading Mode (کنترل صفحه نمایش برای مطالعه‌ی طولانی)
  • نمایش رنگ‌های طبیعی بیشتر و بازسازی بهتر رنگ‌ها
  • افزایش کیفیت تصاویر و عملکرد گرافیکی بالا به واسطه‌ی پشتیبانی از Open GL ES 3.0

نکاتی که قبل از شروع کار باید بدانید :

باز هم تاکید می‌کنیم که این firmware فقط مخصوص مدل i9505 گلکسی اس 4 بوده و نباید آن را روی مدل i9500 این تلفن همراه نصب کنید. این دو مدل از نظر سخت‌افزاری متفاوت هستند و بنابر این رام‌های متفاوتی نیز برای آن‌ها ساخته شده است. قبل از انجام هر کاری از کلیه‌ی اطلاعات گوشی خود یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه پشتیبان از تلفن همراهتان به مقاله‌ی «آموزش تهیه پشتیبان از کلیه اطلاعات موجود در تلفن اندرویدی » مراجعه کنید.

زومیت مسئولیتی در قبال بروز مشکلات احتمالی نمی‌پذیرد. نصب رام بر روی دستگاه‌های اندرویدی همواره شامل ریسک‌هایی خواهد بود و شاید برخی از کاربران تمایلی برای پذیرش خطرات احتمالی نداشته باشند. البته اگر جزء این دسته از افراد هستید باید حدودا یک ماه و شاید هم بیشتر برای دریافت بروزرسانی‌های رسمی صبر کنید!

مراحل نصب فرمور اندروید 4.3 :

مرحله‌ی اول: فایل فرمور (رام) را از اینجا دانلود کنید : لینک دانلود رام 4.3 اندروید برای تلفن i9505

مرحله‌ی دوم: فایل فرمور را از حالت فشرده خارج کنید. در این صورت سه فایل با پسوند «tar.md5» و یک فایل با پسوند «tar» خواهید داشت.

مرحله‌ی سوم: نرم‌افزار کم حجم Odin 3.09 را از این لینک دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج نموده و اجرا نمایید. از طریق این نرم‌‌‌افزار شما قادر خواهید بود فایل رام را روی گوشی خود نصب کنید.

مرحله‌ی چهارم: اکنون گوشی خود را خاموش کنید و با فشار دادن همزمان دکمه‌های کم کردن صدا و پاور و در نهایت دکمه‌ی هوم (Volume Down + Power + Home) گوشی را به حالت Download Mode ببرید.

مرحله‌ی پنجم: گوشی گلکسی اس 4 خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل نموده و منتظر بمانید تا نرم‌افزار Odin آن را شناسایی کند. در صورت تشخیص گوشی شما توسط Odin، جعبه‌ی آبی رنگی در محیط این نرم‌افزار ظاهر خواهد شد.

مرحله‌ی ششم: فایل‌های رام با پسوند «tar.md5» و «tar » را در باکس‌های مورد نظر به برنامه بدهید:

  • فایل AP_I9505XXUEMJ3_1840064_REV06_user_low_ship_MULTI_CERT.tar.md5 را به AP بدهید.
  • فایل BL_I9505XXUEMJ3_1840064_REV06_user_low_ship_MULTI_CERT.tar را به BL بدهید.
  • فایل CP_I9505XXUEMJ3_1840064_REV06_user_low_ship_MULTI_CERT.tar.md5 را به CP بدهید.
  • فایل CSC_OLB_I9505OLBEMJ2_1765174_REV06_user_low_ship_MULTI_CERT.tar.md5 را به CSC بدهید.

مرحله‌ی هفتم: اطمینان حاصل کنید که چک‌باکس «re-partition» انتخاب نشده باشد.

مرحله‌ی هشتم: در محیط برنامه بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات نصب انجام شود. تا قبل از اتمام عملیات گوشی خود را از کابل USB جدا نکنید.

مرحله‌ی نهم: بعد از اتمام مراحل، گوشی شما به اندروید 4.3 بروز رسانی شده و ریستارت می‌شود.

در ادامه ویدئویی برای مقایسه‌ی قابلیت‌های اندروید 4.3 و نسخه‌ی 4.2.2 آن در گلکسی اس 4 (GT-i9505) ملاحظه می‌کنید.

 در صورت بروز هر گونه مشکلی می‌توانید با نگه داشتن همزمان دکمه‌های زیاد کردن صدا، پاور و دکمه‌ی هوم (Volume Up + Power + Home) وارد حالت ریکاوری شده و از آنجا عملیات wipe data/factory reset را اجرا کنید. البته در این صورت تمامی اطلاعات تلفن شما پاک خواهند شد.

تجربیات خود در ارتباط با این firmware را با زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات